بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در دولت سیزدهم در مسیر «عدالت در سلامت» گام برداشت و ارائه خدمات به محرومان جامعه را در دستور کار اصلی خود قرار داد.

به گزارش ایراسین، محمدمهدی ناصحی، در پیامی به مناسبت هفته بیمه سلامت نوشت: بیمه‌های سلامت در دنیای امروز به نیروی محرکه و پیشران نظام‌های سلامت تبدیل شده‌اند که با اقدامات مؤثر و به موقع خود می‌توانند علاوه بر شکل‌گیری و جهت‌دهی به مفهوم عدالت در سلامت، منجر به پیشرفت و اعتلای خدمات درمانی به مردم و بیمه شدگان شوند. بدون شک باید بیمه‌های سلامت را مهمترین رکن نظام‌های سلامت دانست، زیرا علاوه بر خرید خدمات سلامت، باید به کیفیت آن نیز توجه کرده و خدماتی با قیمت و کیفیت مناسب به بیمه شدگان خود ارائه کنند. در واقع بیمه‌های سلامت، حد واسط ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات سلامت هستند که با تنظیم گریشیوه ارائه خدمات می‌توانند علاوه بر ارتقای کیفیت، دسترسی به خدمات برای بیمه شدگان را نیز از طریق ارائه خدمات الکترونیک آسان‌تر کنند.

سازمان بیمه سلامت ایران در دولت سیزدهم در مسیر «عدالت در سلامت» گام برداشت و ارائه خدمات به محرومان جامعه را در دستور کار اصلی خود قرار داد. مسیری که منجر به اجرای بیست اقدام مهم در نظام سلامت شده و تمرکز اصلی این سازمان بر ارائه خدمات با کیفیت سلامت برای همه بیمه شدگان را شفاف‌تر از همیشه نشان داده است.

این سازمان در دولت سیزدهم تلاش کرد که علاوه بر درمان، به موضوع پیشگیری نیز ورود کند که در این راستا معاونت پیشگیری در سازمان تشکیل شد. شعار "پیشگیری مقدم بر درمان است" همواره در نظام‌های سلامت جهان مطرح می‌شود و بدیهی است که هرچقدر در مسیر پیشگیری قدم برداشته و برای آن هزینه کنیم، از هزینه‌های درمان جلوگیری خواهد شد و در واقع باید عنوان هزینه در حوزه پیشگیری را به سرمایه گذاری تغییر داده و بگوییم سازمان بیمه سلامت ایران در حوزه پیشگیری سرمایه گذاری کرده است.

رضایت مراکز طرف قرارداد از پرداخت‌های به موقع سازمان بیمه سلامت ایران در دولت سیزدهم یکی از افتخارات این سازمان است که توانست علاوه بر پرداخت بدهی‌های گذشته، با حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری بدهی انباشته جلوگیری کرده و رضایت مندی خوبی در این راستا کسب کند.

سازمان بیمه سلامت ایران در مأموریت‌های آتی خود به دنبال ارتقای خدمات و پوشش بیمه‌ای خدماتی مانند دندانپزشکی و روانشناسی است تا بخش زیادی از افراد جامعه که تحت پوشش این سازمان هستند، بتوانند از خدمات مناسبی در این حوزه‌ها نیز برخوردار شوند. این سازمان با توجه به ظرفیت‌های مناسب خود در زمینه‌های مختلفی از جمله کمک به اجرای پرونده الکترونیک سلامت، تدوین راهنماهای بالینی، طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع با وزارت بهداشت نیز همکاری مناسبی داشته و آمادگی خود را اعلام کرده است. همچنین در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی و اصلاح نظام اداری در سال ۱۴۰۱ سازمان بیمه سلامت ایران حائز رتبه اول در مجموعه سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت شد.

پیشرفت برنامه‌های بهبود بهره وری سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۱۴۰۱ به میزان صد درصد مورد تأیید سازمان ملی بهره وری ایران قرار گرفت که این موفقیت نشانگر اهتمام جدی همکاران در تمام سطوح در اجرای برنامه‌های بهره وری است.

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های همکاران سازمان بیمه سلامت ایران، امیدواریم با حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم در مسیر ارتقای رضایت مندی مردم عزیز کشورمان گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =