خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور از میزبانی اصفهان در سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره، اظهار داشت: خوشحالم که امشب در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارم، این جشنواره با همکاری جمع زیادی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد که قابل تقدیر است.

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و مدیریت شهری اصفهان افزود: از همه هنرمندانی که برای اعتلای این جشنواره تلاش کردند تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: اتفاقات بسیار خوبی در این دوره از جشنواره رخ داد، باید تاکید کنیم که اگر علاقمند به آینده کودکان و نوجوانان هستیم باید به فکر سینمای آن‌ها باشیم و امیدواریم سال آینده شاهد آثار بهتر و متنوع‌تری باشیم.

خزاعی ادامه داد: زبان تصویر است که می‌تواند آینده خوبی را برای کودکان و نوجوانان بسازد و این وظیفه همه نهادهای فرهنگی، خصوصی دولتی، دستگاه‌ها و ارگان‌هاست تا در این زمینه بسترساز شوند.

وی با اشاره به خصوصیات این دوره از جشنواره یادآور شد: نقاط مثبت این جشنواره را در گفتگو با داوران، خبرنگاران و مسئولان به دست آوردم که به زودی در جلسات مرتبط شرح خواهم داد.

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: امسال بچه‌هایی از شهرستان‌ها در حوزه سینمایی حرفه‌ای فعالیت کردند که حضور آن‌ها در این دوره از جشنواره قابل اعتنا بود.

خزاعی با بیان اینکه برخی فیلم‌ها اقتصادی هستند و برخی پرمحتوا مطرح کرد: همزمانی بهره مندی فیلم‌ها از شاخصه اقتصادی و حوزه محتوا حلقه مفقوده سینمای ما بوده است، در حالی که پیوند این دو یعنی موفقیت فیلم و امسال شاهد این اتفاق در برخی فیلم‌ها بودیم.

وی با اشاره به موفقیت جشنواره در حوزه بین‌الملل تاکید کرد: در بخش بین الملل کشورهای مختلفی آثار بسیار خوبی به جشنواره ارسال کرده بودند که قابل توجه است.

رئیس سازمان سینمایی کشور اضافه کرد: ایجاد بنیاد ملی پویانمایی مصوب شده است که می‌تواند به تقویت سینمای کودک و نوجوان کمک کند.

خزاعی با اشاره به زنگ مدرسه سینما گفت: بر اساس این طرح دانش آموزان سراسر کشور می‌توانند صبح‌ها در سینماها حضور پیدا کنند و به تماشای فیلم بپردازند تا سینمای کودک و نوجوان رونق پیدا کند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری حوزه کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: با تاسیس این صندوق با کمک شهرداری اصفهان، بنیاد سینمایی فارابی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و دیگر دستگاه‌ها آثار بهتری در حوزه سینمای کودک و نوجوان تولید خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه ابراز کرد: شب گذشته فیلم‌هایی درباره غزه دیدم. خاطره مادری را شنیدم که فرزندان کوچک خود را از دست داده بود در حالی که که با نذر و نیاز از خدا آنها را هدیه گرفته بود. او فریاد می‌زد که خدا انتقام فرزندان ما را خواهی گرفت. می‌گفت خدا شاهد است و بچه‌های مقاومت به ما کمک خواهند کرد.

خزاعی افزود: امروز نسل کشی بزرگی در غزه در حال رخ دادن است. قدرت رسانه ها در دست آن‌هاست و وظیفه ما فیلم‌سازان این است که حقایق این نسل را منعکس کنیم. وظیفه ما هنرمندان ثبت و ضبط این خاطرات است تا تاریخ تحریف نشود.

وی بیان کرد: سال بعد نیز میزبان جشنواره اصفهان خواهد بود و مجید زین‌العابدین از امروز به عنوان دبیر و سی و ششمین دوره جشنواره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =