جشنواره کودک

مسئول کمیته برنامه‌های منطقه‌ای و محله‌محور گفت: کاروان‌های شادی شامل شادپیمایی ۳۰ تن‌پوش عروسک و قطار شادی با حرکت در محلات، تبلیغ جشنواره را انجام داده و سینماها را معرفی می‌کنند.

حامد نظری مسئول کمیته برنامه‌های منطقه‌ای و محله‌محور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهارداشت: مسئولیت ما در کمیته مناطق و محلات، برنامه‌های جنبی جشنواره در مناطق و محلات است. جشنواره بر مبنا و پایه فیلم است و رقابتی که نهایتا در سینماهای مختلف وجود دارد.

وی افزود: ما این شادی، نشاط، پویایی و حرکت را که در شهر اصفهان رقم می‌خورد را با اجرای ۲۸۰ برنامه در این هفته به دل محلات شهر اصفهان بردیم. برای اولین بار در این جشنواره، در هر منطقه یک دبیر منطقه‌ای مشخص شده است. رویکرد برنامه‌های جنبی در محلات مورد تاکید شهردار اصفهان و مسئولین جشنواره بوده است.

مسئول کمیته برنامه‌های منطقه‌ای و محله‌محور با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی جشنواره به بچه‌ها در محلات تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها، کاروان‌های شادی شامل شادپیمایی ۳۰ تن‌پوش عروسک است که با حرکت در محلات، تبلیغ جشنواره را انجام داده و سینماها را معرفی می‌کنند. قطار شادی نیز در معابر و گذرهای شهری در این یک هفته حرکت می‌کند. در دیگر برنامه‌ها نیز جشنواره به کودکان و نوجوانان معرفی شده و از آن‌ها برای حضور در جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

نظری ادامه داد: برخی از فیلم‌های جنبی جشنواره در ۲۰ مرکز در نقاط مختلف محلات و مناطق هر روز پخش می‌شود و همچنین دو سینمای سیار داریم که هر شب در یک محله پخش فیلم دارد و سعی شده که اکثر بچه‌ها درگیر فضای جشنواره بشوند.

وی درخصوص برنامه‌ریزی برای استفاده کودکان و نوجوانان سایر شهرها از فضای جشنواره، گفت: اصل جشنواره بر مبنای نمایش بوده و فیلم‌هایی که در این جشنواره به رقابت می‌پردازند، از نقاط مختلف دنیا شرکت کرده‌اند. کودکان و نوجوانان سایر نقاط کشور در این دوره با نشر تصاویر و انعکاس خبری برنامه‌ها درگیر جشنواره می‌شوند.

مسئول کمیته برنامه‌های منطقه‌ای و محله‌محور  با بیان اینکه در دوره‌های آتی نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شهرستان‌های اطراف استان و کل کشور در فضای جشنواره قرار بگیرند، یادآور شد: برای کودکانی که به دلایل مختلف از جمله بیماری یا معلولیت امکان حضور در سینماها را ندارند، برنامه‌ریزی شده است که برنامه‌های جشنواره در مکان خودشان اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =