محمدرضا ابراهیمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تقویت هویت دینی، علمی و ملی از مهم‌ترین بهره‌هایی است که از طریق رویدادهایی همچون جایزه بزرگ مصطفی می‌توان کسب کرد.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: جایزه بزرگ مصطفی (ص) نویدبخش تمدن نوین اسلامی است چراکه تمدن ویژه اسلام در قرون گذشته از والاترین و مهم‌ترین تمدن‌ها بوده است اما متاسفانه در دوره‌ای به دلایل مختلف دچار رکود شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با ایجاد یک محور برای اسلام، در چند سال گذشته جایزه بزرگ اسلام در کشور برگزار و آن را به پایگاه جهان اسلام تبدیل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: جایزه بزرگ مصطفی (ص) باعث شد که دانشمندان حهان اسلام شناخته شده و بهترین آنها در این رویداد به جهان معرفی شوند و این نوید تمدن نوین اسلامی را می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به فواید برگزاری چنین رویدادهای علمی عنوان کرد: مهم‌ترین برداشتی که می‌توان از چنین رویدادهایی داشت، تقویت هویت دینی، علمی و ایرانی ما است و ما باید بدانیم که علم در ایران خواستگاه ویژه‌ای دارد؛ دانشمندان و دانش‌آموزان ما باید احساس کنند که اگر به علمی رسیدند، در مرتبه نخست هویت ملی و ایرانی خود را حفظ کنند و به جامعه خود و سپس به جامعه بشریت خدمت کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد دانش‌آموزی در این دوره از جایزه مصطفی (ص) عنوان کرد: با توجه به میزبانی اصفهان به عنوان مهد تمدن ایران اسلامی در این دوره، پیشنهاد شد که در ذیل این جایزه رویداد دانش‌آموزی نیز داشته باشیم که با استقبال برگزارکنندگان روبرو شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در زمان کوتاهی تمام اقدامات و تمهیدات لازم برای دانش‌آموزان با محوریت هوش مصنوعی ایجاد شد؛ پیش از آن بخش مهمی از مدرسه تابستانه برای دانش‌آموزان به هوش مصنوعی اختصاص یافته بود و با برگزاری این رویداد، این فرآیند کامل شد.

ابراهیمی در خصوص برنامه‌های رویدادهای علمی گفت: دانش‌آموزان در چهار محور اصلی هوش مصنوعی و هوافضا، هوش مصنوعی و علوم پزشکی، هوش مصنوعی و صنعت و شهر هوشمند کار کردند و آثار فخیم و ارزنده‌ای را ارائه کردند و از بین آنها برگزیدگان معرفی شدند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این حوزه در جامعه دانش‌آموزی بیان کرد: با رصد اجمالی می‌توان دید که دانش‌آموزانی در اصفهان هستند که هم به حوزه هوش مصنوعی علاقه داشته و هم اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند و اگر آنها را در مسیر درست هدایت کنیم، ظرفیت بسیار خوبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این ظرفیت فقط در مدارس استعدادهای درخشان نیست بلکه نیمی از دانش‌آموزان حاضر در مدارس تابستانه از مدارس عادی بودند؛ از این رو در بین حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه در استان اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: مسئولان مختلف در حوزه علمی در این راستا کمک کرده و ما نیز تلاش می‌کنیم تا به محوریت آموزش و پرورش، باشگاه هوش مصنوعی که رونمایی شده به خوبی آغاز به کار کند و خواستگاهی برای پایگاه دانش‌آموزی کل کشور و حتی جهان اسلام بشود.

وی با بیان اینکه رویداد هوش مصنوعی دانش‌آموزی مقدمه‌ای برای تداوم فعالیت‌ها در این حوزه می‌شود، یادآور شد: در فاصله بین این رویداد تا جشنواره بعدی باید کارهای خوب و ارزنده‌ای در این حوزه انجام شود و چراکه هوش مصنوعی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است و باید تلاش کنیم تا مطابق فرمایش ایشان جزو ۱۰ کشور برتر دنیا باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز کرد: جایگاه کنونی ایران در منطقه خوب است اما برای ارتقا آن باید تلاش کنیم؛ همچنین علاوه‌ بر بعد علمی باید به بعد استفاده و حوزه کاربری که اکنون جایگاه شایسته ایران اسلامی نداریم نیز توجه کنیم و تلاش کنیم تا کاربرد هوش مصنوعی در نقاط مختلف افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =