دهقانی فیروزآبادی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تعریف استاندارد جهانی علم یکی از برنامه‌های بنیاد مصطفی‌(ص) است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روح‌اله دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز جمعه در افتتاحیه پنجمین دوره جایزه مصطفی در اصفهان اظهار داشت: سیاست راهبردی توسعه علم در همه حوزه‌ها از مهم‌ترین ارکان مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده و نتیجه تأکیدات حاصل آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) است.

وی افزود: مرجعیت جمهوری اسلامی در علم و فناوری مورد توجه رهبر انقلاب است که ایران برگزارکننده چنین برنامه‌های بزرگ و بین‌المللی از جنس جایزه مصطفی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در این جایزه مصطفی به ۱۴ دانشمند برتر دنیا جایزه اعطا کرده و جایزه نوبل اسلامی است و ایران مبتکر آن است.

دهقانی با بیان اینکه در پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در سطح بین‌المللی ۲ هزار و ۳۱۶ دانشمند را در ۱۱۰ کشور دنیا شناسایی کردیم، بیان کرد: از این افراد ۵ نفر به عنوان کسانی که در ایجاد و تولید علم نافذ و مفید برای بشریت تلاش کردند، به عنوان برگزیدگان این دوره جایزه بزرگ مصطفی (ص) انتخاب شدند.

وی تعریف استاندارد جهانی علم را یکی از برنامه‌های بنیاد مصطفی (ص) دانست و افزود: این جایزه در شناسایی، نمایاندن و نشان دادن توان جمهوری اسلامی در توسعه علم و اتفاقات بزرگی که در آن می‌افتد ایفای نقش می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه با حضور دانشمندان کشورهای جهان در این رویداد، تصویر فاخر جمهوری اسلامی در تولید علم و حمایت از علم نافع بهتر نمایش داده می‌شود، اضافه‌ کرد: با برگزاری رویداد جایزه مصطفی (ص) اتفاقات و ارتباطات بین‌المللی در حوزه علم و فناوری رقم می‌خورد و ارتباطات ارزشمندی که بین دانشمندان ما و جهان اسلام ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه جایزه مصطفی قطعاً زمینه بخش و ایجاد کننده فرصت‌های بعدی همکاری و توسعه اقتصاد دانش بنیان بین کشورهای اسلامی خواهد بود، مطرح کرد: انتظار این است که جایزه مصطفی که امروز در چند حوزه مشخص فعالیت می‌کند، بیشتر حمایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =