• ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر: 43277
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورزشگاه استمفوردبریج

ورزشگاه استمفوردبریج حدود نیم قرن پیش قرار بود بازسازی شود، اما پروژه مدیران آن زمان چلسی نیمه‌تمام ماند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، استمفوردبریج در سال ۱۸۷۷ افتتاح شد و از سال ۱۹۰۵ خانه چلسی بوده است. اما با ظرفیت کمی بیشتر از ۴۰۰۰۰ نفری‌اش از رقبایش در لیگ برتر عقب مانده و تاد بولی، مالک چلسی، مشتاق است تا این ورزشگاه نمادین را به طور کامل بازسازی کند.

این ورزشگاه شاهد لحظات به یاد ماندنی زیادی در فوتبال بوده است و در دهه ۱۹۷۰ تصمیم به بازسازی آن گرفته شد. برایان میرز، رئیس وقت باشگاه، از برنامه‌های بلندپروازانه برای مدرنیزه کردن این ورزشگاه خبر داد و طراحان مشهوری را برای این کار استخدام کرد. تصمیم بر این شد که ظرفیت ورزشگاه به ۸۰۰۰۰ نفر برسد و امکانات پیشرفته‌ای از جمله گرمایش صندلی‌ها و تابلوی الکترونیکی امتیازات به آن اضافه شود. هزینه اولیه ۶.۲۵ میلیون پوند تخمین زده شد و احتمال داشت این مبلغ تا پایان روند ساخت و ساز در سال ۱۹۸۰ دو برابر شود.

کار در سال ۱۹۷۲ آغاز شد اما چلسی نتوانست هزینه تکمیل پروژه را فراهم کند. اعتصابات صنعتی و درگیری‌های اقتصادی باعث شد که تاخیر زیادی در روند کار به وجود بیاید و هزینه‌ها بالاتر برود. چلسی حتی برخی از ستاره‌هایش از جمله پیتر آسگود و آلن هادسون را هم فروخت اما باز هم نتوانست پول کافی برای ادامه کار را به دست بیاورد.

در دهه ۱۹۹۰ ورزشگاه کمی توسعه یافت و به سمت مدرنیزه شدن پیش رفت، و در طی این سالها چند مرتبه برای پیشرفته‌تر کردن این ورزشگاه تلاش شد. اما مالک جدید امیدوار است که بتواند هرچه زودتر کار بازسازی کامل این ورزشگاه نمادین را آغاز کند و پروژه بی‌نظیری که در نظر دارد را اجرا کند.

ورزشگاه استمفوردبریج

ورزشگاه استمفوردبریج


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =