• ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
  • کد خبر: 42826
  • readingTime: ۲ دقیقه
صادرات

رئیس کل دادگستری هرمزگان از پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۳۰ هزار تن پودر آلومینیوم در بندر شهید رجایی بندرعباس با پیگیری دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: با توجه به دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم پیگیری و نظارت بر نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا در بنادر و گمرکات و از باب نظارت بر حقوق عامه و در راستای تنظیم بازار داخلی و کاهش هزینه حضور کشتی‌ها در بنادر یا همان هزینه دموراژ، دستور ویژه قضائی برای پهلوگیری به موقع یک فروند کشتی حامل ۳۰ هزار تن پودر آلومینیوم صادر شد.

وی در ادامه افزود: با پیگیری دستگاه قضائی و در نتیجه همکاری خوب اداره کل بنادر و دریانوردی استان، به منظور جلوگیری از معطلی طولانی مدت کشتی مذکور در لنگرگاه، تدابیر ویژه ای اتخاذ شد تا ضمن پهلوگیری، نسبت به ترخیص محموله آن جهت ارسال به کارخانجات صنایع آلومینیوم جنوب به سرعت اقدام شود.

قهرمانی در ادامه با بیان اینکه به منظور حمل یکسره این محموله بزرگ مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است، تصریح کرد: جهت ترخیص فوری این محموله و بارگیری و ارسال آن به کارخانجات صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان مالک کالا و سفارش دهنده آن، دستورات ویژه‌ای خطاب به ادارات بنادر و دریانوردی، گمرک و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر شده و دستگاه‌های متولی، مکلف هستند فوراً در اینباره اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه طی دو سال اخیر صدها محموله بزرگ کالاهای مهم و مورد نیاز کشور با رصد به موقع دستگاه قضائی در بنادر و گمرکات شناسایی و ترخیص شده‌اند، گفت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم ورود دستگاه قضائی جهت رفع موانع و حل مسائلی از این دست، موضوع ترخیص اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور به ویژه در بخش تولید به صورت جدی در دستور کار دادگستری استان هرمزگان قرار دارد و به محض کشف و شناسایی محموله‌های وارداتی در ساحل و دریا، تدابیر لازم به منظور ترخیص فوری آنها اتخاذ می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با تشکر از همکاری و هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع مشکل این محموله بزرگ مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم، تأکید کرد: دستگاه قضائی در راستای وظایف ذاتی خود به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از حقوق بیت‌المال و سرمایه‌های ملی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

شایان ذکر است؛ مجتمع کارخانجات صنایع آلومینیوم جنوب که مقصد نهایی این محموله بزرگ مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم است از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در دو بخش کارخانه تولید آلومینیوم اولیه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استان فارس و اسکله اختصاصی و تأسیسات تخلیه و بارگیری و انبار مواد اولیه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان استان هرمزگان احداث و راه‌اندازی شده است.

مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب در فاز نخست خود، اکنون سالیانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم را تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌کند و در طرح جامع توسعه آن، دست‌یابی به یک میلیون تن تولید آلومینیوم در سال پیش‌بینی شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =