طلافروشی

روز گذشته قیمت طلا و سکه با وجود حرکت رنج قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت و سکه امامی در کانال ۲۷ میلیونی عقب‌نشینی کرد. بازار طلا نیز با وجود سرگردانی در افزایش و کاهش قیمت، در نهایت با افت قیمت سکه همراه شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه در حالی با روند کاهشی به کار خود پایان داد که قیمت دلار رنج شد و قیمت انس جهانی طلا نیز افزایش ۱۰ دلاری داشت؛ اگرچه به تدریج اندکی عقب‌نشینی کرد. در هفته‌های اخیر روند کاهشی آهسته و پیوسته قیمت، در بازار فلز زرد همگرایی بالایی با افت حباب دارد و رکود تقاضا این موقعیت را در بازار طلا و سکه رقم زده است.

فعالان بازار با امیدواری نسبت به پایان ماه صفر و همزمانی آن با پایان شهریور معتقدند، فصل رکود تقاضا در بازار طلا رو به پایان است. این در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی نیز روند رشد چندانی برای قیمت انس و نیز دلار متصور نیستند. با روند خنثی در فاکتورهای اثرگذار در بازار طلا، تداوم شرایط رکودی دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش‌های ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی قیمت قطعات سکه

دیروز ۲۰ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۳۸ هزار تومانی به قیمت ۲۷ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان معامله شد. در این روز سکه بهار ۱۰۳ هزار تومان افت قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع‌ سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. گفتنی است بیش از یک هفته است که سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون تومان در حال معامله است.

حباب سکه بهار ۲ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود و در نهایت با کاهش قیمت بازار سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به رقم دو میلیون و ۳۴۱ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۴۱ هزار تومان معامله شد.

در بیستمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه بهار با ۱۳۵ هزار تومان کاهش بیشترین مقدار افت حباب را در قطعات سکه داشت و به کانال دو میلیونی برگشت. حباب سکه امامی ۹۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۱۱ هزار تومان، ربع سکه ۵۸ هزار تومان و سکه گرمی چهار هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =