• ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
  • کد خبر: 42650
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن لیتیوم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان با اشاره به پیشنهادات این استان برای تصویب در قانون برنامه هفتم توسعه گفت: تصویب مسئولیت اجتماعی معادن در این قانون یک بازی برد برد برای استان‌های معدنی است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مهدی حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان، با بیان اینکه قانون مسئولیت اجتماعی معادن برای تصویب در برنامه هفتم توسعه به مجلس پیشنهاد شده است اظهار داشت: خوشبختانه این قانون در متن اصلاحیه کمیسیون های مجلس گذاشته شده و امیدوارم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای بیاورد و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: در قالب این پیشنهادات استان کرمان پس از تصویب، می‌توانیم از صنایع حمایت کنیم و سبب افزایش بهره وری آنها شویم و در مقابل صنایع نیز در قالب مسئولیت اجتماعی به توسعه استان کمک کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی معادن دنبال یک راهکار قانونی و عملیاتی در استان بودیم و با توجه به اینکه ما دستگاهی اقتصادی هستیم، تلاش کردیم که نگاهی اقتصادی به این موضوع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص صنایع فرآوری در زیرمجموعه صنایع بزرگ استان کرمان در حال شکل گرفتن هستند عنوان کرد: همچنین اصلاح قوانین را دنبال می کنیم و در این زمینه باید قانون مسئولیت اجتماعی را در استان داشته باشیم.

حسینی نژاد یادآور شد: البته مدلی را در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ با توجه به اختیارات شورای معادن استان در قالب تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن داشتیم و توانستیم از ظرفیت این ماده برای توسعه صنایع فرآوری، بهره وری، حفظ محیط زیست، اکتشافات معدنی و همچنین مدلی از مسئولیت اجتماعی را در کرمان داشته باشیم.

وی با اشاره به سلب اختیارات قانونی از شورای معادن کرمان در سال ۱۴۰۱ گفت: در این زمینه با همکاری استان، تلاش کردیم تا با ارائه‌ پیشنهاداتی برای برنامه هفتم توسعه، قانون ثابتی در این حوزه داشته باشیم که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم اما با توجه به اینکه هنوز به قانون تبدیل نشده، نمی توانیم برای اجرا به آن استناد کنیم.

کرمان با استخراج ۴۲ نوع ماده معدنی به عنوان بهشت معادن ایران معروف است و عمده ترین تولیدات معدنی این استان فولاد، مس، زغال سنگ و کرومیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =