ویچای سریواداناپرابها

پس از نزدیک به ۵ سال که از سقوط هلیکوپتر مالک تایلندی لسترسیتی در نزدیکی ورزشگاه این تیم می‌گذرد، تحقیقات درباره علت این اتفاق تلخ کامل شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک خلبان هلیکوپتر تقریباً با فرود معجزه‌آسایی مالک باشگاه لسترسیتی را نجات داده بود اما نشت سوخت باعث فاجعه مرگبار شد.

تاجر میلیاردر تایلندی، ویچای سریواداناپرابها، مالک ۶۰ ساله باشگاه لسترسیتی، یکی از پنج نفری بود که در سانحه سقوط هلیکوپتر در خارج از ورزشگاه کینگ پاور جان خود را از دست داد. محققین از کار افتادن بلبرینگ روتور دم هلیکوپتر را دلیل از کنترل خارج شدن آن دانستند. گزارش رسمی نشان می‌دهد که هلیکوپتر در مدت ۱۴ ثانیه پنج بار به دور خود چرخید و به طور خطرناکی از ارتفاع ۴۳۰ فوتی بر فراز یک پارکینگ عمومی شلوغ سقوط کرد.

پس از ۵ سال... افشاگری درباره علت سقوط هلیکوپتر مالک لسترسیتی

خلبان اریک سوافر ۵۳ ساله به سختی از تراژدی جمعی اجتناب کرد اما سمت چپ پایین هلیکوپتر با یک پله بتنی به ارتفاع نیم متر برخورد کرد که باعث نشت سوخت و در نهایت انفجار شد. این بدان معناست که تنها یک مسافر در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۸ بر اثر برخورد کشته شده بود و چهار نفر دیگر در اثر استنشاق دود جان خود را از دست دادند زیرا نتوانستند به موقع فرار کنند.

پس از ۵ سال... افشاگری درباره علت سقوط هلیکوپتر مالک لسترسیتی

این حادثه یک ساعت پس از بازی لسترسیتی و وستهام اتفاق افتاد. نیروهای پلیس که یک دقیقه پس از سقوط هلیکوپتر در محل حاضر شدند سعی داشتند با باتوم شیشه جلویی هلیکوپتر را بشکنند اما موفق نشدند. تحقیقات پس از ۵ سال کامل شده و در نتیجه‌گیری آمده است که کاری از دست خلبان برنمی‌آمد و از کار افتادگی بلبرینگ روتور دم هلیکوپتر باعث خارج شدن محور و در نهایت از کنترل خارج شدن هلیکوپتر شد.

در این اتفاق تلخ رئیس لسترسیتی، ویچای سریوادهاناپرابها، دو تن از کارکنانش نوسارا سوکنامای و کاوپورن پونپاره، و خلبان و دستیار و شریک زندگی‌اش سوافر و ایزابلا رزا لچوویچ کشته شدند.

مراسم یادبود زیادی برای آنها برگزار شد و هواداران در خارج از استادیوم لسترسیتی به آقای ویچای ادای احترام کردند.

پس از ۵ سال... افشاگری درباره علت سقوط هلیکوپتر مالک لسترسیتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =