اکبریان

مهرداد اکبریان، نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و رئیس انجمن سنگ آهن گفت: یقین دارم بخش معدن امروز تشنه فرآیندهای جدیدی است که در زمینه هوشمندسازی در خارج از کشور در حال انجام، توسعه و برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ مهرداد اکبریان، نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و رئیس انجمن سنگ آهن اظهار داشت: سال‌هاست بخش معدن با کشورهای خارجی ارتباط چندانی نداشته است. یقین دارم این بخش امروز تشنه فرآیندهای جدیدی است که در خارج از کشور در حال انجام، توسعه و برنامه ریزی است.

وی افزود: به رغم آنکه امروزه بحث معدن‌داری نسل ۴ مطرح می‌شود که هوشمندسازی معادن یکی از ارکان اصلی آن است؛ در کشور فاصله بسیاری تا تحقق این نسل داریم. متاسفانه اکنون ما درگیر تامین ابزار معدنکاری هستیم. از همین رو قطعا اگر گشایشی در مباحث سیاسی و اقتصادی کشور ایجاد شود ایران با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد مورد توجه شرکت‌های معدنی، مجموعه‌های ماشین آلات، فناوری و تکنولوژی قرار خواهد گرفت و واردات علم، تکنولوژی و تجهیزات به کشور اتفاق خواهد افتاد.

اکبریان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و علی‌الخصوص ایجاد بستر مناسب برای هوشمندسازی و معادن سبز از جمله امور بسیار مهم در راستای تحقق معدنکاری نسل ۴ محسوب می‌شوند. ضرورت دارد حین ایجاد این بسترها با انجام واردات نیاز روز خود را برطرف کنیم. شاید هوشمندسازی نیاز روز ما به نظر نرسد اما با نگاه به زیرساخت‌ها و آگاهی می‌توان گام بزرگی در زمینه صنایع کشور برای ارمغان معدنکاری به روز برداشت.

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در پایان ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای جوان عنوان کرد: شاهد حضور پررنگ جوانان به خصوص در شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با هوشمندسازی معادن هستیم. گروه‌هایی در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال مشاهده شدند که در مقوله هوشمندسازی به صورت کارآمد فعالیت کرده و ایده‌های خوبی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =