پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از یک میلیون زائر تحت درمان قرار گرفتند و افرادی که شرایط انتقال آنها به کشور مساعد بود، بلافاصله برای درمان پزشکی بیشتر به کشور منتقل شدند.

به گزارش ایراسین، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر اظهارکرد: از ابتدای ماه صفر، ۴ هزار پزشک، پرستار امدادگران و نجاتگران که همگی داوطلب هستند در کشور عراق جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر شدند.

وی افزود: از نقاط صفر مرزی تا شهر نجف هر ۱۰۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات مستقر کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد : در شهر نجف سه بیمارستان عراقی و یک بیمارستان مربوط به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است به نام بیمارستان امام علی وجود دارد که خدمات درمانی در این بیمارستان‌ها ارائه می‌شود و تعداد قابل توجهی درمانگاه سطح ۲ و ۳ نیز در نجف راه اندازی شد.

کولیوند بیان کرد: در مسیر نجف تا کربلا ۲۷ پایگاه سلامت و چهار بیمارستان ۳ بیمارستان عراقی و یک سازه بیمارستان سیار مربوط به بنیاد احسان از بنیاد برکت، تحت نظر جمعیت هلال احمر خدمات رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروه‌های طبیب سیار که حدود ۱۶۰۰ نفر ثبت نام کردند برای خدمت رسانی در مسیر راهپیمایی، کوله پشتی‌هایشان داروها و مواد لازم دارد و همراه کاروان‌ها راهپیمایی می‌کنند که در هر ۶۰ عمود یک پایگاه مستقر شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعداد قابل توجهی هم خودروهای نجات و فرماندهی و به اندازه کافی دارو و تجهیزات هم ارسال شده است.

کولیوند گفت: ۲۷۰ پایگاه سلامت سطح ۳ که با کمک گروه‌های مردمی است، خدمات درمانی و امدادی خود را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بالغ بر یک میلیون نفر تحت درمان قرار گرفتند و افرادی که شرایط انتقال آنها به کشور مساعد بود، بلافاصله برای درمان پزشکی بیشتر به کشور منتقل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =