غرفه فولاد مبارکه در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالکس

شرکت فولاد مبارکه تنها شرکتی است که با غرفه مسئولیت اجتماعی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در جهان امروز توسعه و پیشرفت معنا و مفهوم متفاوتی با گذشته دارد. زمانی واژه توسعه صرفاً در حوزه مباحث اقتصادی تعریف می‌شد؛ اما امروز توسعه پایدار یک مفهوم بنیادین و گسترده است و همواره شرکت‌ها و کشورها در سیاست‌های توسعه خود، توجه ویژه‌ای به این مفهوم دارند و خود را ملزم می‌دانند که آن را مد نظر قرار دهند.

فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت پیشرو، سعی کرده‌ این نگاه را در اقدامات خود حاکم کند. اگر طی چند دهه گذشته در شرکت‌های بزرگ صرفاً توسعه صنعتی مد نظر بوده، امروز نگاه فولاد مبارکه ملی است و در مسیر توسعه متوازن و پیشرفت و آبادانی کشور حرکت می‌کند.

فعالیت‌های فولاد مبارکه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در زمانی که مشکل گاز برای تولید وجود دارد، برای رفع این مشکل در میادین گاز سرمایه‌گذاری می‌کند. علاوه بر این هم‌زمان با همه‌گیری کرونا، اکسیژن بیمارستان‌های استان و برخی استان‌های دیگر را به‌صورت رایگان تأمین کرد و در زلزله و سیل نیز در صف اول خدمت حاضر بود.

فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت مادر علاوه بر توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشور در راستای رفع نیازهای کشور نیز گام برداشته است. امروز غالب صنایع کشور به‌نوعی یا تأمین‌کننده فولاد مبارکه‌اند، یا مصرف‌کننده ورق‌های فولادی آن. فولاد مبارکه ۱.۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۶.۵ درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت را داراست و بالغ‌بر ۵۰ درصد صنایع به شرکت فولاد مبارکه وابسته‌اند. درواقع اگر فولاد مبارکه نبود، کشور در تحریم‌ها به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شد. به عبارتی یکی از عوامل اساسی خودکفایی ایران فولاد مبارکه است.

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در حالی برگزار می‌شود که شرکت فولاد مبارکه تنها شرکتی است که با غرفه مسئولیت اجتماعی حضور پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =