• ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 41648
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش طلا

با احتساب معاملات امروز گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، حجم معاملات از ابتدای راه‌اندازی آن تاکنون از مرز ۱۰ میلیون گواهی معادل بیش از یک تن شمش طلا عبور کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری بورس کالا، از ابتدای راه اندازی این معاملات که به تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ باز می‌شود تا روز جاری، در مجموع ۱۶ هزار و ۹۶ معامله ثبت شده است که حجم آنها از ۱۰ میلیون گواهی عبور کرده و از نظر وزنی معادل بیش از یک تن شمش طلاست.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بستر معاملاتی شرکت بورس کالای ایران انجام می‌شود که در راستای برنامه‌های توسعه‌ای، ساعات جلسات معاملاتی به ۱۰ صبح تا ۱۷ افزایش یافت و از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۰:۳۰ دوره پیش گشایش و ۱۰:۳۰ الی ۱۷:۰۰ حراج پیوسته است.

این بازار شاهد حضور فعالان حقیقی متعددی است و دسترسی برخط انجام معاملات از سوی بسیاری از شرکت‌های کارگزاری پیشرو در بازار فراهم شده است.

اقدامات شرکت بورس کالای ایران در توسعه هرچه بیشتر بازار شمش طلا، نوید چشم اندازی روشن از آینده این بازار می‌دهد.

استقبال بانک‌ها در پذیرش خزانه در بورس کالا به عنوان محل سپرده گذاری شمش‌های طلا در کنار حضور فعال واردکنندگان طلا و بازارگردانان فعال این حوزه، بیانگر استمرار روند مطلوب کنونی است.

شایان ذکر است، با انتشار فهرست شمش‌های قابل پذیرش شرکت‌های خارجی تولید کننده شمش طلا، حوزه عرضه بازار بیش از پیش تقویت شود به طوری که محدودیت خرید برای اشخاص حقوقی برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =