آبگرفتگی

سازمان هواشناسی با اعلام هشدار زرد، از رشد ابرهای همرفتی در ۶ استان طی امروز تا فردا خبر داد و اعلام‌کرد: احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی همراه با خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد وجود دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، هواشناسی در هشدار سطح زردی که روز گذشته صادر کرده بود بارش‌ها را محدود به هرمزگان، فارس و کرمان پیش بینی کرده بود.

بر اساس اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی که ظهر امروز (جمعه) صادر شد، بارش‌ها علاوه بر هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس به بوشهر، جنوب خوزستان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان کشیده می شود.

بارش‌ها به شکل رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک است.

فردا (شنبه) نیز این شرایط در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان پیش بینی شده است.

مخاطرات فعالیت سامانه شامل احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =