جان‌نثاری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای برگزاری اربعین باید از امکانات موجود استفاده کنیم و دستگاه‌های دولتی نیز کمک کنند تا هزینه شرکت در این مراسم برای مردم کاهش پیدا کند.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص اهمیت برپایی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: برای برگزاری اربعین باید از امکانات موجود استفاده کنیم و دستگاه‌های دولتی نیز کمک کنند تا هزینه شرکت این مراسم برای مردم کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به فتنه‌انگیزی استکبار در ایران اسلامی، افزود: دشمنان مردم ما شعارهایی مانند آزادی بیان، احترام به عقاید، حقوق بشر و … را در دنیا مطرح می‌کنند اما به هیچ کدام پای‌بند نیستند و اگر فرصت دست آنان بیفتد از هر دیکتاتوری، بدتر عمل می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه آخرین خباثتی که در همه این فتنه‌ها انجام شد جسارت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و بالاخص ابا عبدالله الحسین (ع) است، عنوان کرد: آنجایی که دشمن احساس قدرت می‌کند و می‌خواهد خباثت خود را نشان دهد به امام حسین (ع) توهین می‌کند زیرا استکبار از اعتقاد مردم ما به اهل بیت (ع) سیلی خورده است.
جان‌نثاری با اشاره به اینکه مراسم باشکوه اربعین نباید از ساختار مردمی خارج شود، اما تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را برای ارائه خدمات این مراسم حمایت خواهیم کرد، اضافه کرد: بر همین مبنا مراسم اربعین و موکب‌داری صرف خدمتی که ارائه می‌دهد، موضوعیت دارد و حیات این آیین به مردمی بودن آن است.
وی با بیان اینکه حاکمیت در برابر مواکب، خدام و زوار اربعین مسئولیت پشتیبانی و تسهیل‌گری دارد، اربعین در سیاست‌گذاری و اجرا باید مردمی اداره شود تا ادامه‌دار باشد،تصریح کرد: کدام تشکل را سراغ دارید مانند یک هیئت کار منظم و گروهی را به دقیق‌ترین نحو ممکن انجام دهد، ظرفیت موکب و هیئت در مراسم اربعین بی‌نظیر است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، حمل‌ونقل و …،خاطرنشان کرد: ناوگان حمل‌ونقل استان پاسخگوی تردد زوار اربعین نیست اما تلاش خواهیم کرد با کمک دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان مشکل حمل‌ونقل زائران را ساماندهی کنیم.
جان‌نثاری با بیان اینکه در برگزاری مراسم اربعین باید و نباید نداریم اما تأکیداتی نسبت به اقدامات انجام شده خواهیم داشت و امور مواکب از طریق ستاد اربعین مدیریت خواهد شد، یادآور شد: نباید رویکرد ملی‌گرایی در اربعین مشاهده شود، زیرا اربعین همایشی بین‌المللی و فرامرزی است.
وی با اشاره به اینکه قوانین دولت عراق را محترم می‌شماریم و صرفا قصد همکاری با مردم این کشور را داریم، مردم کشور عراق خدمت به زائران اربعین را افتخار می‌دانند، تاکید کرد: برای ایفای نقش تسهیل‌گری و پشتیبانی به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده تا امکاناتی که می‌توانند در اختیار مواکب و زائران قرار دهند را به خط کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =