• ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر: 41230
  • readingTime: ۲ دقیقه
روز خبرنگار

خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند و با سلاح برنده قلم همچون چراغی تابنده و راست قامت رسالت اصیل خود را به انجام می‌رساند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- مهتاب خیری: هفدهم مرادماه بهانه‌ای است برای پاسداشت بزرگ مرد عرصه اطلاع‌رسانی شهید والامقام «محمود صارمی»، حق‌گویان و حق‌جویان که سرمنشا اتفاق‌های بزرگ و تحول‌آفرین بوده‌اند. بی‌تردید بیان واقعیت‌ها و تنویر افکارعمومی در کنار صیانت از نشر و ‌پردازش اطلاعات در تمام زمان از اهمیت و ‌نقش بسیار عظیمی در آگاه‌سازی مردم برخوردار بوده و با انسان‌های وارسته و شرافتمندی به نام «خبرنگار» پیوند خورده است.

خبرنگار، روزگار خود را به رغم مرارت‌ها و مشکلات با سلاح برنده قلم، سپر می‌کند و همچون چراغی تابنده و راست قامت رسالت اصیل خود را به انجام می‌رساند. این قشر با ‌سخت‌کوشی در جای‌جای جهان موجب حرکت بیش از پیش آرمان‌های نظام مردم سالاری دینی، آگاهی و بیداری شده‌اند.

یک خبرنگار چشم بیدار جامعه است و هاله ابهام را از مسائل کنار می‌زند، خود با ناملایماتی دست و پنجه نرم می‌کند که در مشاغل دیگری کمتر به چشم می‌خورد. بدون هیچ چشم‌داشتی برای روایت روزگار خویش کوچه کوچه مسیر را درهم می‌پیماید تا به سوژه و جلسه برسد.

خبرنگار می‌تواند غفلت‌های گوناگون در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی و تمام حوزه‌هایی که ساحت‌های معرفتی بشر با آن درگیر است را مورد توجه قرار داده و آن را به عنوان یک رویداد مهم برای جامعه معرفی کند و همواره به عنوان دیده‌بان یک جامعه هستند، چرا که در برخی موارد حتی زودتر از مسئولان تحولات را دیده مطرح کرده و آن را به عنوان یک مسئله برای ذهن جامعه و مسئولان طرح می‌کنند.

ما خبرنگاران هر سال به لطف تقویم روزی را «تکریم» می‌شویم، تکریمی که در سایه ناامنی شغلی،کمبود حرمت خبرنگاران، پایین بودن آستانه تحمل برخی از مدیران، نداشتن حقوق و دستمزد مناسب، مغفول ماندن مطالبات خبرنگاران،عدم برگزاری کمیته بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها، حمایت نشدن از سوی مسوولان، بی‌توجهی به فعالیت‌های شبانه‌روزی آنان، نداشتن مسکن از جمله مشکلات قشر فعال عرصه خبری جامعه است.

حفظ حرمت و جایگاه خبرنگاران، دیده شدن حقوق آنها به‌عنوان یکی از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه، عدم تهدید به شکایت و برخورد منطقی نسبت به نقدهای منصفانه آنها توسط مسئولان از جمله کارهای ارزشی است که می‌تواند موجب پیشرفت جامعه رسانه‌دوست و شناخت صحیح نسبت به رسانه شود.

ضعف نهادهای سیاست‌گذار و مسئول و همچنین انجمن‌های صنفی و خانه مطبوعات در زمینه تربیت خبرنگار و تاثیر تربیت و فعالیت خبرنگار تخصصی در هر زمینه در راستای ییگیری درست مطالبات یکی از دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه شود.

در پایان تاکید می‌کنم روز خبرنگار یادآور مجاهدت خبرنگارانی است که جان در کف اخلاص گذاشتند تا رسالت خود را به سرانجام رسانند، خبرنگارانی که به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع رسانی، ایمان دارند و دانستن را حق مردم می‌دانند و با رعایت اخلاق حرفه‌ای، با شجاعت در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =