• ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 41192
  • readingTime: ۱ دقیقه
امارات

امارات متحده توافقی به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار با یک شرکت معدنی دولتی در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) برای توسعه حداقل چهار معدن در منطقه آشفته شرقی این کشور منعقد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رئیس جمهور کنگو، فلیکس تشی‌سکیدی، روز دوشنبه اعلام کرد که نماینده دولتی اماراتی با شرکت Sakima این توافق را در پایتخت کینشاسا به امضا رسانده است.

براساس بیانیه‌های ارائه شده، هدف از انعقاد این تفاهمنامه ایجاد بیش از ۴ معدن صنعتی در استان‌های کیوو جنوبی و منیما عنوان شده است.

شرکت دولتی Sakima دارای مجوزهای معدنی برای استخراج قلع، تانتالیت، تنگستن و طلا در این ناحیه از جمهوری دموکراتیک کنگو است.

اطلاعات دقیقی در مورد جزئیاتی از جمله نوع مواد معدنی مورد استخراج این توافق ارائه نشده است. توافق مورد بحث به دنبال امضای قراردادی ۲۵ ساله در ماه دسامبر بین جمهوری دموکراتی کنگو و شرکت اماراتی Primera Group درباره حقوق صادرات مواد معدنی استخراج شده است. این مواد معدنی توسط معدنکاران مستقل که توسط شرکت‌های معدنی استخدام نشده‌اند، استخراج می‌شوند.

توافقنامه موردبحث توسط جمهوری دموکراتک کنگو به عنوان راهکاری برای مبارزه با قاچاق مواد معدنی و تضمین معیشت بهتر برای معدنکاران غیررسمی ترویج می‌شود. گروه‌های مسلح، که تا ۱۲۰ گروه بر اساس تعداد سازمان ملل در این ناحیه فعالیت دارند، دهه‌هاست که منطقه شرقی کنگو را با تنش‌ها و نزاع‌ها درگیر کرده‌اند که تجارت مواد معدنی حاصل از استخراج غیرقانونی در بخشی از این تنش‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این تنش‌های مسلحانه در حالی ادامه یافته که نیروهای حفظ صلح منطقه‌ای و نیروهای نظامی سازمان ملل در این منطقه حضور دارند. این امر سبب جابجایی بیش از ۵ میلیون نفر و خارج شدن یک میلیون نفر از کشور به صورت پناهنده از ماه مه ۲۰۲۱ تاکنون شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =