مرتضی حاجی کاظمی مدیرکل سازمان تأمین‌ اجتماعی استان اصفهان

مدیرکل سازمان تأمین‌ اجتماعی استان اصفهان به‌ منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف در سال مهار تورم و رشد تولید از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تا پایان مردادماه خبر داد.

مرتضی حاجی کاظمی مدیرکل سازمان تأمین‌ اجتماعی استان اصفهان درباره طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال «مهار تورم رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری و به‌ منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد شروع و تا پایان مرداد سال جاری اجرا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند. در صورتی‌ که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود. در صورتی‌ که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود. کارفرمایان محترم که به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند و مشمول جرایم بیمه‌ای شده‌اند، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه و بخشودگی صددرصدی جرایم، از این فرصت استفاده کنند.

حاجی کاظمی با اشاره به فرصت استفاده از این تسهیلات از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری است و در خصوص شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایان مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود تا حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =