• ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 41071
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه در آخرین‌ روز معاملات هفته جاری رشد کرد. اما قیمت طلا و سکه در هفته آینده به کدام سمت می‌رود؟

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، با توجه به تعطیلی بازار، قیمت طلا و سکه امروز اعلام نشده و بازار فردا با قیمت‌های اعلامی‌ روز پنج‌شنبه بازگشایی می‌شود.

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی‌ هفته جاری به گرمی دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسیده و تنها یک قدم تا رسیدن به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فاصله دارد. قیمت سکه امامی‌ هم به ۲۹ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه بهار آزادی ۲۶ میلیون تومان است و قیمت نیم سکه به حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. قیمت سکه گرمی هم به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت‌های اعلام شده نشان می‌دهد که قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت دلار تاثیر گرفته است و در این میان، قیمت سکه بیشتر از طلا تحت تاثیر قیمت دلار بوده است.
به نظر می‌رسد که قیمت طلا بیشتر چشم‌انتظار تعیین مسیر قیمت دلار است. برای همین طلا در این هفته علی‌رغم تغییر کانال دلار، رشد چندانی نداشت و وارد کانال بالاتر نشد. اما سکه بلافاصله از رشد قیمت دلار اثر گرفت و وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و تا نیمه این کانال پیش رفت.

در این شرایط معامله‌گران در انتظار قدم بعد دلار هستند. اگر قیمت دلار فردا ۱۴ مرداد بالا مرز ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بماند،‌احتمال ورود قیمت طلا به کانال جدید وجود دارد و احتمالا قیمت‌ سکه هم رشد خواهد کرد. اما اگر دلار فردا کانال ۵۰ هزار تومان را از دست بدهد، طلا و سکه هم عقب‌نشینی می‌کنند و با کاهش قیمت مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =