رودخانه

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب حداقلی در بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده بیشه «ناژوان» اصفهان برای نجات درختان کهنسال و فضای سبز جاری شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، افشین رضایی مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، اعلام کرد: با توجه به گرمای بی سابقه اخیر از سرریز انتهای کانال نکوآباد در منطقه دُرچه به مدت محدود، آب حداقلی برای نجات درختان کهنسال ناژوان و فضای سبز وارد بستر رودخانه زاینده رود و مادی ها و انهار سنتی در اصفهان خواهد شد.

وی اضافه کرد: این آب با هدف اصلی تغذیه بیشه ناژوان و مادی ها بوده و اندکی از آن از محدوده ناژوان به سمت مرکز شهر اصفهان جاری شده است.

رضایی با بیان اینکه آب رهاسازی شده، سرریز کانال چپ نکوآباد است، خاطرنشان کرد: خروجی آب از سد زاینده رود به مدت ۱۰ روز جهت باغ های غرب افزایش یافته بود و طبق برنامه ریزی از بامداد امروز کاهش یافت.

به گفته حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، خروجی سد زاینده‌رود برای آبیاری باغ های غرب استان اصفهان از دوم مرداد افزایش یافت.

جریان آب در رودخانه زاینده رود از دیشب وارد بیشه ناژوان در غرب کلانشهر اصفهان شد و امروز صبح در ادامه مسیر خود به مرکز این شهر و برخی از پل های آن نیز رسید.

فیلم ها و تصاویر بسیاری از جریان یافتن آب در بخشی از بستر زاینده رود در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =