• ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
  • کد خبر: 40312
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

روز گذشته همزمان با شروع آخرین هفته تیر، محدوده ۴۹ هزار تومانی برای دلار همچنان حفظ شد. این فریز ارزی بازار را در رکود فرو برده و معامله‌گران از ترس رکب بازارساز ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند تا بازیگر.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دیروز، قیمت دلار با رقم ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان داد. بازار ارز در رکود است و معامله‌گرانی که در کانال‌های بالای قیمتی دلار خریده‌اند در انتظارند تا بازار ارز خود را با تورم تطبیق دهد.

روز گذشته برخی معامله‌گران به کاهش ساعت کاری بانک‌ها و عدم تطابق آن با بازار ارز گلایه کردند. به اعتقاد آنها کارایی بانک‌ها برای بازار ارز تنها نیم‌ساعت است! برخی از معامله‌گران یکی از عواملی که باعث شده تقاضا در بازار ارز کم شود را ساعت کاری بانک‌ها و عدم امکان جابه‌جایی پول می‌دانند.

علاوه بر آن در ماه‌های گذشته کارشناسان اقتصادی همواره بر عقب ماندن قیمت دلار از تورم تاکید کرده‌اند. آنها می‌گویند در نیمه دوم سال، قیمت دلار وضوح بیشتری پیدا می‌کند و دلار ناچار است با تورم هم‌راستا شود.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۴ تیر قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت و با رقم ۴۱ هزار و ۲۵۷ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۷ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله دیروز، یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۵۵۳ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به قیمت ۴۶ هزار و ۳۵۸ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۱۴۳ تومان عرضه شد.

روز گذشته برخی رسانه‌ها کاهش حباب درهم را به عنوان اهرمی برای مهار قیمت دلار در تهران عنوان کردند. آنها از این کاهش حباب به عنوان سرعت‌گیر در مسیر نوسانات دلار در تهران یاد کردند.

گفتنی است درهم امارات دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم نسبت به آخرین معامله هفته گذشته تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۴ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =