• ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
  • کد خبر: 40310
  • readingTime: ۱ دقیقه
ریکاردو ساپینتو

بر اساس قرارداد سرمربی پرتغالی فصل گذشته استقلال، او برای یک فصل حضور در استقلال باید حدود ۶۵۰ هزار یورو دستمزد می‌گرفت که با توجه به جرائم انضباطی فدراسیون فوتبال، حدود ۱۳۵ هزار یورو از آن کاسته می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، استقلال در لیگ بیست و دوم با هدایت ریکاردو ساپینتو کارش را آغاز کرد و با وجود شروع ناامیدکننده مقابل سپاهان، روزهای خوبی هم داشت اما در نهایت در کسب قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی ناکام ماند تا فقط به یک قهرمانی در سوپرجام بسنده کند.

پس از شکست دراماتیک در داربی فینال جام حذفی و محرومیت چهار ماهه ساپینتو به خاطر درگیری‌های او در آن بازی، ماموریت این مربی پرتغالی در ایران به پایان رسید. البته با وجود ناکامی استقلال در لیگ برتر و جام حذفی فصل ۰۲-۱۴۰۱، اغلب هواداران استقلال خواستار ماندن ساپینتو بودند اما محرومیت طولانی مدت از سوی کمیته انضباطی و اختلاف شدید با حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی وقت استقلال مانع این شد که او به قبرس برود و سرمربی آپوئل نیکوزیا شود.

حجت کریمی از درخواست یک میلیون یورویی ساپینتو برای ادامه همکاری به عنوان یکی از دلایل قطع همکاری با این سرمربی پرتغالی یاد کرد اما خود ساپینتو با تکذیب این مطلب عنوان کرد که تنها خواستار افزایش معقولانه قراردادش بوده است.

خبرگزاری ایسنا به متن کامل قرارداد ساپینتو که توسط تیم مدیریتی مصطفی آجورلو تنظیم شده دست پیدا کرده که نشان می‌دهد اصل قرارداد او برای فصل نخست (فصل ۰۲-۱۴۰۱) ۶۰۰ هزار یورو و برای فصل دوم (۰۳-۱۴۰۲) ۷۲۰ هزار یورو بوده است.

البته دستمزد ساپینتو در فصل ۰۲-۱۴۰۱ با آپشن‌هایی که داشت به ۶۴۹ هزار و ۵۰۰ یورو می‌رسد که ۳۴ هزار و ۵۰۰ یورو بابت پیروزی‌های استقلال (۱۵۰۰ یورو به ازای هر پیروزی) و ۱۵ هزار یورو بابت قهرمانی در سوپرجام به اصل قرارداد سرمربی پرتغالی ساپینتو اضافه شده است.

البته نکته‌ای که درباره قرارداد ساپینتو وجود دارد این است که بر اساس بند ۱۷ ماده ۵ قرارداد، جرایم کمیته انضباطی باید توسط خود مربی پرداخت شود. کمیته انضباطی در جریان فصل ۰۲-۱۴۰۱، ساپینتو را ۷۵۰ میلیون تومان به صورت ریالی و ۱۲۰ هزار یورو (دو بار کسر ۱۰ درصدی از اصل قرارداد) جریمه کرد. با یک حساب سرانگشتی باید ۱۳۵ هزار یورو از این قرارداد کسر شود. با این حال از طرف دیگر، در متمم قرارداد ساپینتو آمده است که مبلغی حدود ۱۰۰ هزار یورو بابت مالیات قرارداد و هزینه‌های خورد و خوراک و اسکان ساپینتو در هتل اسپیناس پالاس باید توسط باشگاه پرداخت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =