گرد و خاک

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در استان های ساحلی خزر، از گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، جنوب غرب و استان های تهران، قم، اصفهان و مرکزی خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: در ۲۴ ساعت آینده بارش پراکنده برای استان‌های ساحلی خزر و بلندی‌های البرز مرکزی و روز شنبه رگبار پراکنده و رعد و برق در بلندی های البرز مرکزی و شمال آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: یکشنبه و دوشنبه با توجه به نفوذ جریان‌های خنک شمالی در نوار شمالی کشور، بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق آغاز خواهد شد. سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق تداوم دارد.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: امروز در نیمه شرقی، جنوب غرب و بخش هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان و تهران در برخی از ساعت ها وزش باد شدید است و سبب گرد و خاک می‌شود.

به گفته رفیعی، امروز آب های دریای خزر مواج و متلاطم می شود و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و در ساعت های بعد از ظهر افزایش وزش باد و گرد و خاک دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۸ و کمینه دما ۲۵ درجه ثبت شد.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز خنک‌ترین مرکز استان، شهرکرد با دمای کمینه ۱۲ درجه خواهد بود و روز گذشته گرمترین مرکز استان با دمای ۴۹ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =