• ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر: 40139
  • readingTime: ۱ دقیقه
رییس جمهور وارد نایروبی شد

رییس جمهور اسلامی ایران که از بامداد چهارشنبه (۲۱ تیر) سفر خود به سه کشور آفریقایی را آغاز کرده است، صبح امروز به وقت محلی در نخستین مقصد این سفر، وارد نایروبی پایتخت کنیا شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه، با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی روسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری و جمعی از معاونین وزارتخانه و دستگاه های اجرایی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

رئیسی صبح امروز وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

روسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیات های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند. مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور بخش دیگری از برنامه های امروز رییس جمهور ایران و هیات همراه در کنیا است.

این نخستین سفر رییس جمهور ایران به آفریقا پس از یازده سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =