• ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 39851
  • readingTime: ۲ دقیقه
علیرضا بیرانوند

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هیچ عنوان اجازه ندارند با پول هواداران متمول خود بازیکن بخرند.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرورزشی، طی روزهای اخیر و به ویژه پس از مطرح شدن بحث سقف بودجه این شایعه مطرح شد که استقلال و پرسپولیس برای کاهش مشکلات مالی خود و همچنین راهکاری برای حل دغدغه قانونی میزان هزینه‌هایشان در فصل آینده، می‌خواهند از کمک مالی هواداران متمول خود استفاده کرده و برخی بازیکنان را با استفاده از بودجه آنها خریداری کنند.

در واقع بخش اعظمی از پول این نفرات توسط هواداران پرداخت می‌شود و هیچ پولی از حساب باشگاه کم نمی‌شود ولی از قرار معلوم فدراسیون فوتبال و ارگان‌های مالیاتی کشورمان این کار را جرم می‌دانند و قرار شده با آن برخورد جدی شود.

بر اساس قانون، رقم قرارداد همه بازیکنان و مربیان باید به طور دقیق در سازمان لیگ ثبت شده و به رویت و تایید فدراسیون فوتبال هم برسد روی همین اصل اگر مبلغ دریافتی یک فوتبالیست به طرز قابل ملاحظه‌ای کمتر از حد مورد نظر ثبت شده باشد قضیه در بخش‌های نظارتی فدراسیون و سازمان لیگ بررسی می‌شود و اگر تحقیقات نشان بدهد که مبلغی خارج از حساب رسمی باشگاه به حساب این بازیکن واریز شده است، قضیه به اطلاع عوامل انتظامی و مالیاتی کشور رسانده می‌شود چون طبق قانون این کار فرار مالیاتی محسوب می‌شود. مدیران فدراسیون تاکید دارند چنین کاری در قوانین کشور جرم است و اجازه انجام آن را نمی‌دهند چون قراردادها باید به صورت رسمی ثبت شده و به ازای آن مالیات گرفته شود. علاوه بر آن باید مشخص شود که کدام تیم سقف قرارداد را رعایت نمی‌کند.

اینطور که یکی از مدیران فدراسیون گفت، اگر لازم باشد از بانک مرکزی ارگان‌های نظارتی و پلیس هم کمک گرفته خواهد شد چون پرداخت مطالبات یک بازیکن توسط هواداران پولدار کاملاً مشکوک است چون اولا مشخص نیست این طرفدار چگونه حاضر می‌شود میلیاردها تومان را بدون هیچ چشم داشتی بپردازد و در ثانی بابت چنین گردش مالی، مالیاتی پرداخت نمی‌شود و این مسئله طبق قانون، جرم است و هر کدام از بازیکنان استقلال پرسپولیس یا سایر تیم‌ها چنین کاری را انجام بدهند و قضیه اثبات شود به اداره مالیات و البته دادسرا معرفی خواهند شد. البته باشگاه‌ها هم به عنوان بنگاه‌های متخلف در صورت اثبات چنین مسئله‌ای به مراجع قانونی معرفی می‌شوند بنابراین اگر پپولی از طرفداران خود گرفته و آن را به طور رسمی در دفتر باشگاه ثبت نکرده اند،باید آن را پس بدهند.

قبلاً شایعه شده بود یک هوادار متمول استقلال پرداخت قرارداد علیرضا بیرانوند در صورت پیوستن به این تیم را بر عهده گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =