• ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر: 39751
  • readingTime: ۱ دقیقه
علیرضا بیرانوند

فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس به احتمال فراوان تبعات سنگینی برای وی خواهد داشت.

به گزارش ایراسین، علیرضا بیرانوند پس از ارسال ۲ نوتیس به پرسپولیس امروز با حضور در سازمان لیگ قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد.

البته با توجه به دستورالعمل نقل و انتقالاتی که به تازگی در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوب شده است، این اقدام دروازه‌بان تیم ملی ممکن است تبعات سنگینی برایش داشته باشد.

۲ روز قبل علی خطیر، عضو کارگروه تدوین و شفاف‌سازی سقف بودجه و مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال در نشستی خبری عنوان کرد: قوانین فیفا که به بازیکن اجازه می‌دهد در صورتی که ۲ ماه حقوقش را دریافت نکند، می‌تواند قرارداد خود را با باشگاه فسخ کند، مربوط به بازیکنان و مربیان بین‌المللی است نه بازیکنان و مربیان داخلی (بطور مثال قوانین نقل و انتقالاتی فیفا در لیگ اسپانیا شامل بازیکنان و مربیان اسپانیایی نمی شود بلکه شامل مربیان و بازیکنان غیر اسپانیایی می‌شود؛ در مقابل بازیکنان و مربیان اسپانیایی در لیگ اسپانیا شامل قوانین نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌شوند). مشابه همین، قوانین نقل و انتقالاتی فیفا نیز در لیگ ایران شامل بازیکنان و مربیان خارجی تیم‌ها خواهد شد و بازیکنان و مربیان ایرانی باید از قوانین نقل و انتقالاتی لیگ کشورمان تبعیت کنند.

وی افزود: قوانین نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال ایران نیز حق فسخی به واسطه دریافت نکردن حقوق برای بازیکن و مربی ایرانی قائل نشده است‌، بلکه مطابق ماده ۱۳ نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان ایرانی در صورتیکه بیش از ۳۰ روز از دریافت مطالبات معوقه آنها گذشته باشد می توانند به کمیته وضعیت فدراسیون شکایت نمایند و کمیته وضعیت مطابق محتوی پرونده اعلام رای می نماید که از اخطار تا بستن پنجره نقل و انتقالاتی را شامل می شود.

البته از فصل بعد یکسری اصلاحاتی در این قانون به نفع بازیکنان و مربیان داده شده و در صورتی که بازیکن و مربی ۴ ماه حقوقش را دریافت نکند، حق فسخ قرارداد با باشگاه را خواهد داشت. توضیح اینکه مسئولیت فسخ غیرموجه قرارداد بازیکن با خودش است. اگر کمیته وضعیت تشخیص به غیرقانونی بودن فسخ بدهد، بازیکن ۴ ماه محروم و باشگاه مقصد نیز ۲ پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =