وزش باد

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام‌کرد: بادهای شدید از امروز تا فردا پنج استان را در برمی‌گیرد و همزمان با شدت کمتری در تهران، قم و ایلام همراه با کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایراسین، سازمان هواشناسی، امروز (دوشنبه) در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال شرق اصفهان شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود.

وزش باد امروز در سایر بخش‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان با شدت کمتر خواهد بود.

امروز در ایلام، خوزستان، قم، مرکزی جنوب و غرب تهران نیز وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم داشت و هواشناسی برای این مناطق هشدار سطح زرد اعلام کرده است.

فردا (سه‌شنبه) نیز در شرق سمنان، شمال شرق اصفهان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان همین وضعیت حاکم است.

مخاطرات این سامانه شامل خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال است.

هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی توصیه کرده است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در سواحل و فراسواحل

زمان شروع: اوایل وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

زمان پایان: صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۵

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد، افزایش ارتفاع امواج تا حدود ۱متردر سواحل استان خوزستان و بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل استان بوشهر، حداکثر تا ۲ متر در نواحی دور از سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی درسواحل و فرا سواحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت‌های دریایی فراسواحل.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری و حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۲: خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، قم، مرکزی، جنوب و غرب تهران، اصفهان.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۳: تهران،‌ قم،‌ مرکزی، ایلام، خوزستان، شرق سمنان، شمال شرق اصفهان، خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان،‌ یزد، کرمان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۴: تهران، اصفهان، قم، مرکزی، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، شمال فارس، ایلام، خوزستان، شرق هرمزگان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۵: تهران، قم، مرکزی، همدان، شرق هرمزگان، اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =