• ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
  • کد خبر: 39551
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

نوسان قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی بیش از سه روز است که در بازار ارز پایداری می‌کند. این قیمت‌گذاری دستوری، بازار ارز را با توجه به تورم در رکود قرار داده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، روز گذشته دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. کانال مذکور فعلا برای قیمت دلار پایدار است و بازار ارز با نزدیکی عید قربان در رکود بیشتری فرو رفته است.
امروز دلار چند؟

فعلا بازار راکد است و فعالان ارز نقش سیاستگذار را در این رکود اساسی می‌دانند. آنها نگران هستند در صورت خرید یا فروش با سیاست‌ بعدی بازارساز متضرر شوند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند ثبات قیمت دلار در صورتی که این اسکناس در روند طبیعی خود حرکت کند، خوب است. اما زمانی که به واسطه فشار سیاستگذار، قیمت‌ها به صورت دستوری کنترل شود و از ارزش واقعی خود با توجه به تورم عقب بماند معلوم نیست در قدم بعدی این اسکناس چه مسیری را در پیش بگیرد.

بنابراین با وجود تعطیلی روز پنجشنبه به مناسبت عید قربان، به نظر می‌رسد اگر اخباری روانه بازار نشود قیمت دلار در محدوده روزهای قبل نوسان خواهد داشت. دیروز و امروز بازارهای مجاور به دلیل تعطیلی عید قربان نرخ‌دهی ندارند.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز سه‌شنبه ۶ تیرماه اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد و کاهش ۲۰ تومانی داشت. دلار حواله نیز همانند اسکناس دلار با کاهش ۲۰ تومانی با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۶ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز سه‌شنبه اسکناس یورو در بازار آزاد با کاهش ۲۵۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۵۴ هزار و ۵۱ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۵ هزار و ۲۶ تومان رسید و با افزایش ۵۰ تومانی به کانال بالاتر برگشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۹۳۲ تومان عرضه شد و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

ششم تیرماه قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱تومان عرضه شد و نسبت به روز یکشنبه تغییر قیمتی نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =