باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب کشور و احتمال آبگرفتگی معابر همچنین افزایش دما در نوار شمالی ایران خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۵ و ۶تیر) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال و شرق هرمزگان شدت می‌یابد و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۷ و ۸ تیر) در ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۶ تیر) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق و افزایش محسوس دما با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه( ۷ تیر) صاف و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵ و ۶ تیر) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =