مراسم معارفه جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال

جواد نکونام پس از کش و قوس‌های فراوان رسما به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یکی از مباحث داغ فوتبال ایران در چند روز گذشته موضوع انتخاب سرمربی تیم فوتبال استقلال برای فصل جدید مسابقات بود؛ مطرح شدن اسامی مختلف و حتی حضور یک مربی خارجی در ایران گمانه‌زنی‌های متفاوتی را در خصوص سرنوشت نیمکت آبی‌پوشان پایتخت مطرح کرد.

سرانجام عصر روز چهارشنبه پس از کش و قوس‌های فراوان و برطرف شدن موانع موجود، جواد نکونام رسما به عنوان سرمربی تیم استقلال معرفی شد و کار خود را آغاز کرد. این البته نخستین حضور کاپیتان سابق تیم ملی در استقلال نیست و او ۱۱ سال پیش به عنوان بازیکن از اوساسونا اسپانیا به ایران آمد تا شاگرد امیر قلعه‌نویی شود.

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل وقت استقلال تهران که در کنار محمد رویانیان، همتای خود در پرسپولیس ادبیات جدید و اصطلاح «بمب ترکاندن» را وارد بازار نقل‌ و انتقالات ایران کرده بودند، تصمیم گرفت گوی رقابت را رقیب سرخ‌پوش برباید و از «شاه‌ماهی نقل و انتقالات» رونمایی کند.

بازگشت جواد نکونام به فوتبال ایران که چند سالی بود در سطح اول فوتبال اسپانیا به فعالیت می‌پرداخت و با پیراهن اوساسونا مقابل ستارگانی مانند مسی و رونالدو قرار می‌گرفت، در ابتدا باورناپذیر به نظر می‌رسید. خصوصا وقتی پای رضایت نامه ۲٫۵ میلیون یورویی اوساسونا وسط بود و استقلال با احتساب قیمت یورو در آن زمان (هریورو ۲۴۷۰ تومان) باید ۶ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان تنها بابت رضایت‌نامه نکونام به باشگاه اسپانیایی پرداخت می‌کرد و این جدا از مبلغ قرارداد نکونام با استقلال بود.

۱۱‌ سال پس از انتقال رکوردشکن و عجیب؛ نکونام دوباره در استقلال

محمود رضا فاضلی مدیر برنامه‌های وقت جواد نکونام در گفت‌وگویی در آن زمان اظهار داشت: در یکی‌ از بندهای قرار داد نکونام با اوساسونا ذکر شده است که اگر باشگاهی قادر به پرداخت ۲٫۵ میلیون یورو برای این بازیکن باشد به صورت توافقی جدایی صورت می‌گیرد. استقلال در پرداخت این مبلغ با مشکل مواجه بود اما از آنجایی که نکونام به این انتقال تمایل زیادی داشت مذاکراتی انجام شد که طی‌ آن باشگاه اوساسونا مبلغ ۱ میلیون یورو تخفیف داده است و در صورت پرداخت باقی مبلغ این انتقال انجام خواهد شد.

اما پس از پیوستن نکونام به استقلال، علی فتح‌الله‌زاده در اظهار نظری عجیب مدعی شد که رضایت‌نامه کاپیتان وقت تیم ملی تنها در ازای پرداخت ۷۰۰ هزار یورو صادر شده است و خود نکونام نیز برای یک فصل ۳۵۰ میلیون تومان از استقلال دریافت خواهد کرد؛ ادعایی عجیب که هیچ‌کس نمی‌توانست برای کاپیتان قبلی اوساسونا و تیم‌ ملی و بازیکنی که سال‌ها در لالیگا مقابل تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا توپ زده، آن را باور کند.

وقتی در سال‌های بعد بحث مطالبات جواد نکونام از استقلال و ماجرای شکایت او به ای‌اف‌سی مطرح شد، بالاخره مشخص شد که رقم قرارداد بسیار بالاتر از این حرف‌ها بوده است؛ زمانی که نکونام استقلال را محکوم کرد تا فقط ٣٣۵ میلیون تومان بابت طلبش دریافت کند، همه فهمیدند که قراردادش در آن مقطع بسیار بالاتر از آن چیزی بوده که فتح‌الله‌زاده می‌گفت.

بررسی این ادعاهای واهی از آن‌جایی اهمیت پیدا می‌کند در فصل نقل و انتقالات قرار داریم و همین حالا نیز بازار اتهامات مدیران و اعضای باشگاه‌های لیگ برتری به یکدیگر داغ است و هر کدام دیگری را به پرداخت ارقام نجومی متهم می‌کنند، غافل از این که زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =