همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

حسن یحیوی، دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: چالش‌های اخیر زنجیره فولاد شامل ناترازی در بالادست و محدودیت انرژی است که موضوع تامین مالی نیز به این چالش‌ها اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اولین «کنفرانس تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی» که نخستین کنفرانس تخصصی موسسه استیل‌پرایس در سال ۱۴۰۲ است؛ صبح امروز سه شنبه سی ام خرداد ماه در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

حسن یحیوی، دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی پیرامون چالش‌های صنعت فولاد اظهار داشت: چالش‌های اخیر زنجیره فولاد شامل ناترازی در بالادست و محدودیت انرژی است که موضوع تامین مالی نیز به این چالش‌ها اضافه شده است.

وی با اشاره به ناترازی زنجیره فولاد افزود: حفظ سطح تولید فعلی، پروژه‌های متعدد تعریف شده، افزایش مزیت رقابتی و افزایش ارزش آفرینی به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد.

دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: نکته دیگر تحولات بازارهای جهانی و منطقه‌ای است که سود شرکت‌های معدنی را با چالش مواجه کرده است.

یحیوی گفت: در سنتی‌ترین منابع تامین مالی محدودیت‌هایی ایجاد کردند ولی خوشبختانه اقبال عمومی از بازار سرمایه به طور چشم‌گیر افزایش پیدا کرد و خرید ابزارهای نوین بازار سرمایه افزایش یافته و این می‌تواند منبع خوبی برای تامین مالی صنعت فولاد باشد .

دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: توسعه تامین مالی در شرکت‌های فولادی نیاز به توجه به سیاست‌گذاری‌ها در بخش ساختارها، فرهنگ سازمانی دارد و در این حوزه نقش دستگاه‌هایی که به طور مستقیم در این بخش سیاست ‌گذاری‌ می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =