• ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر: 39000
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز منابع ارزی دلار

انصراف ثبت‌نام کنندگان خرید خودرو از جمله سیگنال‌هایی است که می‌تواند روند قیمت دلار را افزایش یا کاهش دهد. روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز کاهش داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در هفته گذشته، هر دو روند کاهشی و افزایشی را پشت سر گذاشت. در نهایت این اسکناس تغییر چندانی طی هفت روز گذشته نداشت و با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

طی هفته گذشته، بازار اخبار سیاسی سردتر شد و همین موضوع باعث شد روزهای ابتدایی آخرین هفته خرداد، سرعت رشد قیمت در بازارهای مالی بیشتر شود. این اسکناس طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در روند افزایشی قرار داشت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد؛ اما زور اخبار مساعد سیاسی بر بازارهای مالی چربید و دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت.

متقاضیان خودرو آب رفتند

بررسی اخبار داخلی طی روزهای گذشته حاکی از این است که حدود ۲۰ درصد از متقاضیان خودروهای داخلی و ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی با واریز نکردن به موقع وجه، انصراف از خرید خود را اعلام کرده‌اند. این موضوع در پی کاهش محسوس قیمت خودرو رخ داد و باعث شد بسیاری از متقاضیان خرید خودرو رغبتی به ادامه فرآیند ثبت‌نام نداشته باشند.

این سیگنال می‌تواند در روزهای آینده حجم پول در گردش در بازارهای مالی را افزایش دهد. متعاقب این موضوع، تقاضا برای بازار ارز و طلا و سکه صعودی می‌شود و رشد تقاضا مسیر افزایشی را برای بازارهای مالی به همراه خواهد داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز کاهش داشت. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۳۵۹ تومان معامله شد و حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با کاهش ۱۰۰ تومانی با رقم ۳۷ هزار و ۵۹۹ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس یورو در بازار آزاد کاهش محدود ۲۰۰ تومانی داشت. این ارز در بازار آزاد با قیمت ۵۳ هزار و ۳۵۶ تومان معامله شد. اما در سایت بازار متشکل اسکناس یورو افزایش ۴۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۸۱۸ تومان عرضه شد. روز پنجشنبه یوروی حواله نیز حدود ۴۰۰ تومان افزایش داشت.

روز پنجشنبه قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد و حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۳۸ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۶۱ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =