• ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر: 38718
  • readingTime: ۱ دقیقه
پپ گواردیولا

پپ گواردیولا که سال ۲۰۰۹ همراه بارسلونا سه‌گانه برده بود، این موفقیت را با منچسترسیتی تکرار کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وقتی که کم‌کم خیلی‌ها توانایی‌های پپ گواردیولا را زیر سؤال می‌بردند و می‌گفتند او دیگر «مرد لیگ قهرمانان اروپا نیست»، سرمربی اهل کاتالونیا با فصلی که خودش آن را رؤیایی توصیف کرد نشان داد چقدر شایسته است.

منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به تدریج اوج گرفت و در لیگ برتر انگلیس هفته‌های پایانی از آرسنال جلو زد. در فینال جام حذفی انگلیس از سد همشهری‌اش منچستریونایتد گذشت و در فینال لیگ قهرمانان اروپا به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

سیتیزن‌ها از ۱۵ سال قبل که شیخ منصور بن‌زاید وارد این باشگاه شده بود در آرزوی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بودند و حالا به آن رسیده‌اند.

اما پپ گواردیولا چه جام‌هایی برده است که نشان از شایستگی‌اش دارد؟ ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۵ قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۳ قهرمانی بوندس‌لیگا، ۳ قهرمانی در سوپرجام اروپا، ۲ قهرمانی در جام حذفی آلمان، ۲ قهرمانی در جام حذفی انگلیس، ۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، ۴ قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس و ۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا.

گواردیولا نابغه فوتبال است و یک مرتبه دیگر بزرگی خودش را ثابت کرد؛ مردی که سال ۲۰۰۹ هم همراه بارسلونا سه‌گانه برده بود و بعد از ۱۴ سال طعم شیرین این موفقیت را چشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =