بناب

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به اهداف تعیین شده برای افزایش تولید اعلام کرد طی شش ماه نخست سال جاری شاهد رشد ۲۳ درصدی تولید در این مجتمع فولادی بوده‌ایم.

سیدابوتراب فاضل در گفتگو با ایراسین گفت: براساس آمارهای ثبت شده میانگین تولید ماهانه ۴۳ هزار تن است و میزان تولید مجتمع فولاد بناب در نیمه اول سال جاری ۲۵۵۸۸۶ تن برآورد شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گفته وی دستیابی به این آمار در شرایط اقتصادی فعلی براساس سیاست‌گذاری‌های صحیح و همچنین استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره‌وری میسر شده است که می‌توان از این شیوه در سایر بخش‌های اقتصادی و تولیدی استفاده کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب درباره میزان صادرات نیز افزود: اهمیت صادرات برای واحدهای فولادسازی غیرقابل انکار  است و این مجتمع هم با رویکرد صادراتی فعالیت می‌کند که با صادرات نزدیک به ۲۲ هزار تنی رشد صادرات طی همین دوره نسبت به سال گذشته یازده برابر شده است.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی در زمینه صادرات اظهار کرد: امروز محصولات این مجتمع در بازارهای صادراتی عراق، حوزه آسیای میانه، ترکیه، سوریه و افغانستان خوشنام است ولی بروکراسی اداری داخلی مشکلاتی در این زمینه ایجاد کرده است.

فاضل درباره آینده صنعت فولاد ایران نیز به خبرنگار ما گفت: متاسفانه درباره صنعت فولاد اگرچه همه می‌دانیم این صنعت به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ای در سراسر جهان شناخته می‌شود اما فقدان سیاستگذاری در این بخش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی معتقد است این مشکل باعث شده تا سیاستگذاران نیز نگاه بخشی به کل صنعت داشته باشند و بعضا سیاست‌های موازی یا متناقض در این زمینه اتخاذ شود و تولیدکنندگان درگیر حاشیه بشوند.

این فعال صنعتی تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکلات صنعت فولاد نیازمند همدلی و همکاری ملی هستیم و تمام مسئولان باید با استفاده از نقطه‌نظرات کارشناسی در این زمینه سیاست‌گذاری کنند، به این دلیل که تصمیم‌گیری جزیره‌ای برای صنعت زیان آور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =