• ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
  • کد خبر: 38070
  • readingTime: ۴ دقیقه
هلال احمر

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران در سه استان کشور و در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا؛ از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: براساس این هشدار، بارش رگباری باران و وزش شدید باد در روز پنج‌شنبه اعلام شد.

وی ادامه داد: هم‌وطنان ساکن در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب زنجان لازم است که از حضور در ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

امدادگران و نجات‌گران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نجات کوهنورد مصدوم توسط بالگرد هلال‌احمر در دارآباد تهران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، از نجات کوهنورد تهرانی توسط بالگرد هلال‌احمر خبر داد.

شاهین فتحی گفت: امروز پنجشنبه چهارم خردادماه، گزارش مصدومیت کوهنوردی ۶۰ ساله به مرکز کنترل و هماهنگی (EOC) اعلام شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های اولیه مشخص شد که مسیر امدادرسانی به این فرد مصدوم ناهموار و امکان دسترسی به وی سخت است، لذا درخواست بالگرد جهت انتقال مصدوم از ارتفاعات دارآباد منطقه هفت حوض، اعلام شد.

فتحی افزود: ساعت ۱۰:۰۵ بلافاصله بالگرد امدادونجات به همراه تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، عنوان کرد: این عملیات ساعت ۴۵: ۱۰ به پایان رسید.

مصدوم آقایی ٦٠ ساله بود که دچار ترومای آرنج دست چپ و درد پهلو سمت چپ شده که پس از اقدامات اولیه درمانی تحویل مرکز درمانی بیمارستان بقیه‌الله شد.

معاینات همه زائران سفر حج توسط پزشکان هلال‌احمر انجام شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از انجام معاینات تمامی زائران سفر حج توسط پزشکان متخصص و متعهد جمعیت خبر داد.

سیدعلی مرعشی گفت: در سفر حج هر کشور مسلمان وظیفه دارد به زائران خود خدمات بهداشتی و درمانی بدهد، در این راستا، پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هم در مناسک حج در مدینه و مکه و مشاعر، مستقر هستند و خدمات مختلف را به زائران ایرانی حج ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال میانگین سنی زائران ایرانی بالاتر از سال‌های قبل است و بالغ بر ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال در سفر حج امسال حضور دارند اما با تمام قوا، خدمات درمانی در طول حج ارائه خواهد شد؛ چراکه سلامت زائران در رفت و برگشت به مراسم حج و در کشور عربستان برعهده جمعیت هلال‌احمر است.

مرعشی با اشاره به این که تیم درمان و پزشکی هلال‌احمر در سفر حج امسال بیشتر از ۴۰۰ نفر هستند، افزود: ما در میان زائران، بالغ بر ۴۰ هزار زائر دچار مشکلات قلبی، ریوی، فشارخون و ... داریم. ۱۷ زائر دیالیزی نیز در این سفر همراه ما هستند که خدمات دیالیز این زائران با همکاری دولت عربستان ارائه خواهد شد.

وی توصیه کرد: زائران قبل از سفر حج باید توان جسمی خود را بالا ببری‌اند تا در این سفر با مشکلات کمتری مواجه شوند.

در سفر حج بیش از ۳ میلیون زائر از کشورهای اسلامی‌ با فرهنگ‌های متفاوت و بیماری‌های بومی منطقه خود در فاصله بسیار نزدیک در مسجدالحرام و مسجدالنبی با هم در تماس‌ بوده و این مسئله منجر به انتقال بیماری‌های تنفسی می‌شود. داشتن ماسک بهداشتی، رعایت فاصله طولی مناسب و نوشیدن آب فراوان به زائران کمک می‌کند تا کمتر دچار بیماری‌ها به ویژه آنفولانزا شوند.

وزارت بهداشت عربستان ورود هر گونه دارویی که در آن مواد مخدر استفاده شده باشد را ممنوع کرده و زائران از حمل این گونه داروها جدا خودداری و حتما در رابطه با آوردن داروها به سفر حج، با پزشکان معتمد و مدیران کاروان مشورت کنند.

تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اربعین ۱۴۰۲

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اقدامات جمعیت هلال‌احمر برای ایام اربعین ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سید علی مرعشی ربا بیان اینکه اداره و مدیریت بیمارستان به عهده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تجهیزات تکمیلی این بیمارستان به منظور ارائه خدمت به زوار اربعین در داخل کشور خریداری و بارگیری شده است و به محض صدور مجوز واردات به دولت عراق این تجهزات توسط کامیون‌ها به این کشور منتقل خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۴۷ تخته امام علی(ع) آماده ارائه خدمات به تمام اهالی نجف است، تاکید کرد: بیمارستان فوق تخصصی امام علی (ع) شامل بخش های مختلف تصویربرداری (اعم از سی تی اسکن و ام آر آی)، بخش تروما و بخش جراحی‌های فوق تخصصی قلب، زانو و لگن است.

مرعشی همچنین به برپایی استراحتگاه و اقامتگاه‌های متعدد توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر تا این لحظه با NGO هایی که در ایام اربعین به ارائه خدمت می‌پردازند وارد مذاکره شده تا پس از ایجاد تفاهم از استعدادهای این گروه‌ها با همکاری نیروهای هلال احمر استفاده شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر امسال وظیفه نظارت و پشتیبانی از خدمات اربعین را عهده دار است، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر آماده همکاری با تمام افرادی است که در ایام اربعین با برپایی موکب‌ها به ارائه خدمت می‌پردازند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر همچنین از برپایی موکب‌های درمانی در چهار بخش اصلی خبر داد و اعلام کرد: در مرحله نخست، با توجه به آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای بخشی از تیم جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های منتهی به مرزهای ششگانه زیارت اربعین مستقر خواهند شد؛ مقرر شد در گام دوم، موکب‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر در مرزهای ششگانه زیارت اربعین با هدف جلوگیری از گرمازدگی زائران به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند. در حقیقت زائران با حضور در سالن‌های خنک‌کننده این موکب‌ها که به صورت شبانه‌روزی به ارئه خدمات می‌پردازند استراحت و تجدید قوا می‌کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مقرر شده است که تعدادی از موکب‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر در جاده نجف به کربلا و بین فواصل هر ۱۰۰ عمود با حضور پزشکان برپا شده و به ارائه خدمات سرپایی نظیر ویزیت، نوار قلب و توزیع دارو بپردازد. همچنین زائران ابا عبدالله الحسین (ع) می‌توانند با حضور در این موکب ها ساعاتی استراحت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: زائران حسینی در صورت لزوم می‌توانند با حضور در موکب های جمعیت هلال احمر در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا از خدمات موجود بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =