استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: روابط عمومی‌ها در واقع تنظیم‌گر و هدایت‌گر روابط با جامعه بوده و کاری پیامبرگونه را به‌عهده دارند چرا که از وقتی بشر خلق شد، پیامبران نیز به دنبال ایجاد ارتباطی مؤثر بین انسان‌ها با خالق، طبیعت و هم‌نوع بودند. اگر با این زاویه به جایگاه روابط عمومی‌ها نگاه شود دیدگاه متفاوتی در مورد این عرصه رقم خواهد خورد که حاکی از نگاهی خیرخواهانه برای رسیدن به بهترین ثمرات در سازمان برای ذی‌نفعان و مخاطبین است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مدیران صنایع امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت روز روابط عمومی در این اجلاس اظهار کرد: در عصر ارتباطات، جایگاه و منزلت حضور روابط عمومی با توجه به نگاه راهبردی که در حوزه روابط عمومی وجود دارد بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از تصمیماتی که در سازمان‌ها گرفته شده و نگاه مدیران را به سمتی متفاوت تغییر می‌دهد برگرفته شده از یافته‌هایی است که داخل و خارج از سازمان توسط روابط عمومی ها حاصل شده و به مدیران منتقل می‌شود.

وی گفت: نقش روابط عمومی‌ها نقشی راهبردی در تصمیم‌گیری‌های سازمان است که این نقش به مرور زمان و با اهمیت و جایگاهی که رسانه پیدا کرده ایجاد شده است. ما امروز در قله این اتفاق قرار داریم چرا که اگر بسیاری از تصمیمات سازمان‌ها بدون در نظر گرفتن نظر مخاطبین درونی و بیرونی سازمان اتفاق نیافتد و پیوست‌های رسانه‌ای لازم را نداشته باشد؛ نمی‌توان همه ثمرات و امتیازات مربوط به آن تصمیم را در سبد سازمان احساس کرد. حتی گاهی اوقات به خاطر در نظر نگرفتن این موارد، تصمیم با شکست روبرو می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: امروز در سازمان‌ها روابط عمومی به یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های ارتباط بین مدیران، ذی‌نفعان و مخاطبین تبدیل شده و جایگاه آن نسبت به گذشته بسیار ارتقاء یافته است. در کنار این موضوع اگر نگاه روابط عمومی‌ها توأم با درایت، دقت، هنر، زمان‌شناسی و ... باشد همین نگاه می‌تواند نقاط عطفی را در تاریخ سازمان به ثبت برساند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جایی در مورد دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) که در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۷ اتفاق افتاد فرموده بودند این اتفاق در قالب یک قاب هنرمندانه، نقطه عطفی در تاریخ ما ایجاد کرد. به همین خاطر گاهی اوقات یک کار هنری یا کاری از جنس رسانه و ارتباطات می‌تواند چنین درخششی را داشته باشد که در مجموعه سازمان نقطه عطفی را ایجاد کند و خلق این نقطه با درایت و هوشمندی قابل حصول است.

روابط عمومی‌ها کاری پیامبرگونه بر ‌عهده دارند /نهادینه شدن امید و پویایی با تحقق جهاد تببین

مرتضوی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در واقع تنظیم‌گر و هدایت‌گر روابط با جامعه بوده و کاری پیامبرگونه را به‌عهده دارند چرا که از وقتی بشر خلق شد، پیامبران نیز به دنبال ایجاد ارتباطی مؤثر بین انسان‌ها با خالق، طبیعت و هم‌نوع بودند که این موضوع نشان می‌دهد دانش روابط عمومی از تاریخی عمیق برخوردار بوده و پیشینه بیشتری نسبت به آنچه گفته شده دارد. اگر با این زاویه به جایگاه روابط عمومی‌ها نگاه شود دیدگاه متفاوتی در مورد این عرصه رقم خواهد خورد که حاکی از نگاهی خیرخواهانه برای رسیدن به بهترین ثمرات در سازمان برای ذی‌نفعان و مخاطبین است.

وی تأکید کرد: افرادی که در روابط عمومی‌ها کار می‌کنند باید ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته و علاوه بر نگاه حرفه‌ای، باید اخلاق متفاوتی داشته باشند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: فعالان روابط عمومی باید شجاعت انجام کارها را داشته و در عین حال قدرت تصمیم‌گیری نیز داشته باشند. آن‌ها باید مسائل سازمان را تجزیه و تحلیل نموده و از مسائل مختلفی در زمینه‌های حقوقی، مسائل و مشکلات بیرون و درون سازمان، هنری و ادبی آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز دشمن در تلاش است تا با استفاده از جریان‌های رسانه‌ای ارزش ها را وارونه نشان دهد و به همین خاطر مجموعه روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نسبت به آن تأکید دارند اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنند. اگر قرار باشد پیاده‌سازی جهاد تبیین در همه سازمان‌ها به درستی اجرا شود، همه ارکان سازمان باید نقش خود را ایفا کنند. همه قسمت های یک سازمان نیز باید عملکرد خود را به خوبی انجام داده تا روابط‌عمومی‌ها ذائقه مردم را با نتایج این عملکرد شیرین کنند.

مرتضوی توضیح داد: اگر ما به درستی اخبار مثبتی را با گزارش‌های درست به جامعه مخابره کنیم امید و حرکت در جامعه خودنمایی می‌کند و این در حالی است که دشمن با اقداماتی گوناگون در برابر این اتفاق عمل نموده و از هیچ تلاشی برای از بین بردن آثار خبر خوب یا انتشار آن در جامعه غافل نمیشود.

وی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد خبر منفی در جامعه ۵۵ برابر یک خبر مثبت منتقل می‌شود و روی ذهن مردم تأثیر می‌گذارد و این خیلی بد است که در رسانه‌ها مرسوم شود خبرهای مهم، از اخبار بد باشد.

استاندار اصفهان افزود: باید در خود جهاد تبیین هم موضوع تبیین در دستور کار قرار بگیرد و این یعنی کسانی که می‌خواهند نقش علمدار را داشته و تببین کنند هم باید مطلع و توجیه باشند. به همین خاطر بین مدیران ارشد و مدیران روابط عمومی‌ها باید هماهنگی‌های لازم انجام شده و پیوست‌های رسانه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌ها، خدمت اعطا شده و... قبل از شروع تا بهره‌برداری و حتی پس از آن برای گرفتن بازخوردهای جامعه انجام شود تا در صورتی وجود نقایص، بهبودها انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: گاهی در استانداری اصفهان نیز این موضوع توسط مدیرمحترم روابط عمومی مطرح می‌شود که بسیاری از خدمات ارائه شده به مردم عزیز استان باید به نحو شایسته‌تری انعکاس یابد چون اطلاع‌رسانی این دستاوردها می‌تواند مسیر را برای ادامه حرکت هموار کند.

مرتضوی تصریح کرد: اگر با افزایش همبستگی و نهادینه کردن سواد رسانه‌ای و همچنین تعیین جایگاهی مناسب‌تر برای روابط عمومی‌ها بتوانیم اقدامی هماهنگ را برای مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن انجام دهیم این اقدام بسیار می‌تواند ارزشمند باشد. دشمن با ابزار رسانه جلاد را مظلوم و مظلوم را جلاد معرفی می‌کند.

وی تأکید کرد: جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان، طی یک یا دوسال اخیر، روال مناسب‌تری پیدا کرده که در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰ جلسه برگزار شده و در سال ۱۴۰۲ نیز جلسه فروردین‌ماه برگزار شد. در سال گذشته حدود ۵۷ مصوبه در جلسات نهایی شده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا بتوانیم به اهداف خود در این حوزه برسیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: چیزی که به شورای اطلاع‌رسانی استان، شأن و منزلت می‌دهد این است که اخیراً ارزیابی حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی جزء شاخص‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی قلمداد شد که این اتفاق می‌تواند باعث ارتقاء موضوع روابط عمومی در سازمان‌ها شود. فعالین روابط عمومی در مجموعه‌های مختلف باید تلاش کنند با نگاه حرفه‌ای خود سازمانشان را به طوری شایسته‌ از رویکردهای خلاقانه بهره‌مند کنند. مجموعه روابط عمومی استانداری نیز باید برای رهبری جامعه روابط عمومی و حل برخی چالش‌ها نظیر آموزش و دیگر نیازمندی‌ها و ... نقشی محوری داشته باشد.

وی بیان کرد: باید لشکری از روابط عمومی‌های استان با محوریت روابط عمومی استانداری نسبت به حرکت هم‌افزا حول اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف نظیر فرهنگ، رسانه و خبر را برنامه‌ریزی و مدیریت شده و حرکت خود را ادامه دهند. این اجلاس می‌تواند نقطه عطفی برای یک حرکت جدید در حوزه روابط عمومی‌ها در استان شده و در سالی که برنامه انتخابات به عنوان یکی از نقاط عطف حرکت انقلاب پیش رو است؛ همه نگاه‌ها را در کنار هم جمع نموده تا ذائقه خوب در دل و جان مردم ما ایجاد شود.

استاندار در ابتدای سخنان خود از دست‌اندکاران برگزاری این مراسم از جمله فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان، شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان برای برپایی چنین مراسمی تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =