معدن فسفات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداری از معدن فسفات چرام در پایین دست آن اسید فسفریک و آهک هیدراته در این استان زمینه اشتغال۹۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیگیری معدن فسفات چرام، اظهار داشت: بهره برداری از معدن فسفات چرام در پایین دست آن اسید فسفریک و آهک هیدراته در این استان زمینه اشتغال۹۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: برای پیگیری و فعال سازی پتانسیل های اقتصادی و معدنی وجیه اله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با این استان سفر کرد.

عسکری ابراز کرد: در این سفر چهار معدن شامل کوه فسفات کوه لار، آهک هیدراته چرام، اسید فسفریک و بوکسیت بررسی و احیا و تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آهک هیدراته چرام حدود ۲ سال و نیم در رکود به سر می برد و تنها ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در یک و نیم سال گذشته هشت جلسه استانی و فرا استانی برای فعال سازی این معدن برگزار شده که امیدوار کننده است.

عسکری تاکید کرد: بخشی از این طرح به ایمیدرو و بخشی هم به پیمانکار واگذار شده و در خصوص زیرساخت های پروژه شامل آب، برق و گاز، کار به خوبی پیش رفته است.

به گفته عسکری معدن فسفات چرام، بزرگترین معدن فسفات کشور با ذخیره ۸۰ میلیون تن با عیار ۸.۵ تا ۹ درصد است که با فعال شدن آن مشکلات بسیاری در بخش تولید کشور رفع می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این معدن به خاطر توپوگرافی استان زیر زمین قرار گرفته و بهره برداری از آن اندکی دشوار است و در این رابطه دستگاه‌هایی به کشور وارد شده است.

عسکری ادامه داد: برای بهره برداری از این پروژه عظیم حدود هفت و نیم کیلومتر جاده دسترسی ایجاد شده و کار به خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در پایین دست این معدن اسید فسفریک وجود دارد که به علاوه این معدن ۹۰۰ نفر اشتغال از طریق این معادن ایجاد خواهد شد.

عسکری تاکید کرد: تلاش بر این است که بهره برداری از این معادن بمنظور رونق بخشی به اشتغال سرعت گیرد و حتی در معدن آهک هیدراته بازنگری باید انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =