• ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
  • کد خبر: 37171
  • readingTime: ۱ دقیقه
ربع سکه

فعال بازار طلا گفت: هفته گذشته بازار فلز زرد آرام بود و قیمت انواع سکه و طلا در بازار با کاهش همراه بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده نیز همین‌طور باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته شاهد نوسان بهای انس جهانی بودیم و علت اصلی آن افزایش نرخ‌ بهره در آمریکا بود و مجدداً با کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره انس جهانی طلا تغییرات زیادی داشت و قیمت طلای جهانی به بالاترین رقم تاریخی خود ۲ هزار و ۷۴ دلار رسید، اما مجدداً کاهش یافت.

وی بیان کرد: هم اکنون انس جهانی طلا به ۲ هزار و ۵۴ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۴۶ دلار افزایش یافت قیمت انواع سکه و طلا برخلاف افزایش انس جهانی فلز زرد به دلیل کاهش نرخ ارز کاهش یافت.

این فعال بازار طلا گفت: سکه طرح قدیم و سکه طرح جدید یک میلیون تومان، نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشت.

کشتی آرای افزود: در آخرین معاملات هفته گذشته قیمت هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای آب شده تغییر محسوسی نداشت.

به گفته این فعال بازار طلا، هفته گذشته حباب سکه ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

وی اظهار داشت: در مجموع بازار طلا آرام بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش رو به دلیل تحولات جهانی قیمت جهانی طلا نوسان داشته باشد و افزایشی باشد.

کشتی آرای گفت: در بازار داخل با توجه به تثبیت شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و اخبار مثبت اقتصادی در خصوص مطالبات ارزی و ورود ارز، قیمت دلار کاهشی باشد و در نتیجه افزایش قیمت پیش‌بینی نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =