ایمیدرو

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: هدف ما از فعال سازی طرح‌های معدنی شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد، کمک به توسعه و رشد اشتغال در منطقه است.

به گزارش ایراسین، وجیه‌اله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و مقامات و مردم شهرستان چرام اظهار داشت: اقدامات اکتشافی ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نشان از پتانسیل در معادن فسفات و نیز بوکسیت این ناحیه است که البته فسفات جایگاه مناسب تری دارد.‌

وی تاکید کرد: اکتشاف، نقطه آغازین توسعه معدن و صنایع پایین دستی است هرچند چالش هایی در دریافت مجوزهای اکتشافی ایجاد شده که با همکاری مقامات استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برطرف می شود.

جعفری ادامه داد: مرحله بعدی طراحی های مربوط به نوع استخراج و برداشت ماده معدنی و... است از این رو تسریع در اخذ مجوزهای اکتشاف ضرورت دارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در عین حال گفت: امروزه فعالیت بر روی معادن چرام سرعت گرفته و سرمایه گذار هم با تجهیزاتی که ویژه این منطقه خریداری کرده، برنامه های اکتشافی را در حال انجام دارد.

جعفری تاکید کرد: توسعه اکتشاف، زمینه تولید، اشتغال و کاهش تورم را به همراه دارد.

وی درباره ویژگی های فسفات منطقه چرام گفت: با توجه به نوع خاص این ماده معدنی، دانش جدید نیاز داشته که برای احداث کارخانه فراوری فسفات، از تکنولوژی داخل و خارج کشور استفاده کرده ایم.

وی در ادامه از سرعت گرفتن ساخت کارخانه آهک هیدراته خبر داد.‌ جعفری همچنین از تسریع فعالیت شرکت الومینای ایران، برای اکتشاف و استخراج فسفات خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =