بارش باران در جاده

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان جنوبی و شمالی کشور خبر داد و اعلام کرد: وزش باد بسیار شدید طی امروز و فردا شرق کشور را در برمی‌گیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امروز در گیلان، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌ها تداوم دارد.

فردا (سه‌شنبه) نیز بارش‌ها در ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی از مخاطرات فعالیت سامانه بارشی اخیر است.

امروز همچنین در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

بعد از ظهر روز سه‌شنبه نیز در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید را خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که امروز و فردا در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

همچنین از امروز تا روز چهارشنبه دمای هوا در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

فردا نیز در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان نیز با نفوذ توده هوای سرد کاهش دما پیش‌بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی روز (چهارشنبه) نیز در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان انتظار کاهش دما وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =