بازار خودرو

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ به داغ‌ترین سوژه مباحث روزانه مردم تبدیل شده، اگرچه مسئولان بارها شایعه گرانی بنزین را رد کرده‌اند، ولی تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز در کشور افزایش یافته است.

به گزارش ایراسین، بازار خودرو آخرین روزهای زمستان ۱۴۰۱ را به دور از رونق گذارند. ولی زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین سبب بازگشت رونق به این بازار به ویژه میان خودروهای دوگانه سوز شده است، اگرچه مسئولان بارها شایعه گرانی بنزین را رد کرده‌اند. آگهی‌های فروش اتومبیل‌ در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد دوگانه سوزها در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

ارزان‌ترین‌ها

ارزان‌ترین خودروهای دوگانه سوز بازار ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند. پیکان‌ و پیکان وانت‌های دوگانه سوز، پژو روا و پژو ۴۰۵های قدیمی یعنی تولید سال ۸۵ به قبل گزینه‌های انتخابی در این بازه قیمتی به شمار می‌روند. بررسی آگهی‌های فروش این خودروهای دوگانه‌سوز نشان می‌دهد بسیاری از مالکان به دلیل شرایط نامناسب رنگ، بدنه و کارکرد بسیار بالا، قیمت کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان پیشنهاد داده‌اند؛ برای مثال پژو جی‌ال‌ایکس دوگانه سوزمدل ۸۱ با درب و کاپوت تعویض شده و ۳۴۰ هزار کیلومتر کارکرد با بهای ۹۴ میلیون تومان و پژو روآ دور رنگ مدل ۸۵ و۴۷۰ هزار کیلومتر کارکرد با قیمت ۹۰ میلیون تومان آگهی شده است. همچنین تعداد انگشت شماری پراید دوگانه سوز در رنج قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پرطرفدارترین‌ها

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد پراید پرطرفدارترین خودرو در میان دوگانه ‌سوزها محسوب می‌شود. خرید نسخه دوگانه سوز این خودروی اقتصادی به بودجه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد. سال تولید پرایدهای دوگانه‌ سوز ۷۹ تا ۹۹ است و در بین آن‌ها خودروهای کم کارکرد با وضعیت مناسب نیز به چشم می‌خورد؛ برای‌نمونه پراید ۱۳۱ مدل ۹۹ با ۱۰۸ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۲۸۸ میلیون و ۷۰۰هزار تومان، پراید ۱۳۱ دوگانه‌سوز دستی سی‌ان‌جی بی‌رنگ مدل ۹۸ با ۹۰هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۲۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند. پرایدهای دوگانه قدیمی‌تر مانند مدل ۸۱ حدود ۱۱۲ میلیون تومان و یا مدل ۸۵ نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

لوکس‌ترین‌ها

پژوپارس و سمند لوکس‌ترین اتومبیل‌های دوگانه سوز بازار هستند و قیمت ارزان‌ترین مدل آن‌ها یعنی سال ۸۲ حدود ۱۸۰ میلیون تومان است. درحال حاضر پژوپارس‌های مدل ۹۸ به بعد با کارکرد پایین بیش از ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. مالکان پژوپارس و سمندهای دوگانه‌سوز مدل ۹۰ تا ۹۸ نیز خودروهای خود را با قیمت ۲۶۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده‌اند؛ برای مثال سمند ال ایکس دوگانه سوز مدل ۹۰ با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان، پژوپارس مدل ۹۶ و ۹۷ با کارکرد کم‌تر از ۱۰۰هزار کیلومتر به ترتیب با بهای ۴۳۶ و۵۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

صفرکیلومترها

بخش‌ عمده خودروهای صفرکیلومتر دوگانه سوز شامل آریسان و وانت نیسان می‌شود که خرید آن‌ها به بودجه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد. شماری از آگهی‌های فروش صفرکیلومترهای دوگانه سوز نیز به سمند اختصاص دارد که قیمت آن‌ها از ۴۷۰ میلیون تومان شروع و به حوالی ۵۷۰ میلیون تومان می‌رسد؛ ازجمله این چهارچرخ‌ها باید به سمند ال ایکس تاکسی مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۴۷۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =