• ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر: 35311
  • readingTime: ۱ دقیقه
تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۲ فروردین ماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز(۲ فروردین) با توجه به حاکمیت جو ناپایدار و بارش طی ساعات گذشته همراه با وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول و پاک قرار خواهد گرفت.

تداوم ناپایداری جوی و گاهی وزش باد نسبتاً شدید در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه (۲ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت و سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد.

به‌تدریج از میزان تندی باد تا صبح فردا (۳ فروردین ماه) کاسته خواهد شد، بااین‌حال باتوجه کاهش تردد خودروها تداوم برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد تا ساعات پایانی پنجشنبه (۳ فروردین ماه) تاحدودی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد، هرچند کاهش ترافیک در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌ دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۴۴ و در شرایط پاک قرار دارد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۴۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =