• ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 35140
  • readingTime: ۳ دقیقه
مرکز جامع درمان سرطان

امروز قرار است با حضور رئیس جمهور، مرکز جامع درمان سرطان برکت فعالیت خود را آغاز کند که با تجهیزات پیشرفته و دستگاه‌های مدرن و هوشمند امکان درمان انواع سرطان‌ها را فراهم می کند و امید به نجات از هیولای سرطان را برای مبتلایان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مرکز جامع درمان سرطان که امروز پنجشنبه ۲۵ اسفند به عنوان مرحله نخست بیمارستان برکت بهره برداری خواهد شد، در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در منطقه ۲۲ تهران ساخته شد. ساخت مجموعه حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است که با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شد.

این مرکز با پیشرفته‌ترین تجهیزات درمانی در پنج طبقه ساخته شده است و در صورت آمادگی کامل و بهره برداری از همه مراحل، توان پذیرش و رسیدگی روزانه به یکهزار و ۲۰۰ بیمار سرطانی را دارد.

این مرکز در راستای تحقق رسالت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر پیشرفت، محرومیت زدایی و ارائه خدمات اجتماعی احداث شده است و از جمله ویژگی بارز آن، ارائه کلیه خدمات مربوط به غربالگری، تشخیص و درمان تمامی انواع سرطان ها می باشد.

مرکز جامع درمان سرطان دارای پیشرفته ترین تجهیزات درمان سرطان در کشور و منطقه آسیای غربی می باشد. دستگاههای پیشرفته شتاب دهنده خطی، دستگاه سایبرنایف، دستگاه توموتراپی و دستگاه سی تی سیموالتور در کنار بخش های تخصصی شامل تصویربرداری، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اتاق عمل، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی، آزمایشگاه و داروخانه آماده ارائه خدمات به مردم است.

تلاش در راستای تربیت نیروی متخصص و آموزش کار با پیشرفته ترین دستگاههای درمانی کشور از جمله مهمترین خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در این مرکز بوده است.

مدرن و هوشمند

دلایل و ضرورت های احداث مرکز جامع درمان سرطان کشور

مرکز جامع درمان سرطان برکت در سال ۱۳۹۸ با توجه به افزایش ابتلا به سرطان، نبود مراکز جامع درمان سرطان به طور متمرکز، مرگ و میر نیروی فعال کار در کشور، نبود تجهیزات پیشرفته درمان سرطان از قبیل سایبرنایف، شتاب دهنده ها و... در دستور کار قرار گرفت که با حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مراحل ساخت و تجهیز آن به سرعت انجام شد.

افزایش شیوع و بروز سرطان در کشور، پیر شدن جمعیت و افزایش فاکتورهای خطر، مصرف بی رویه دخانیات، فست فودها، چاقی مفرط، آلودگی هوا و سبک زندگی پرخطر را می توان از مهمترین دلایل احداث مرکز جامع درمان سرطان عنوان کرد.

اما مواردی چون نبود مراکز اطلاع رسانی و خدمت رسانی جامع در حوزه تشخیص و درمان سرطان در کشور، جلوگیری از خروج ارز کشور برای درمان در کشورهای دیگر، جلوگیری از خروج دانشگاهیان و کارکنان درمانی از کشور، مطرح شدن کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب درمانی جهان با توجه به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی مورد اعتماد، کنترل مصرف بی رویه و مدیریت نشده داروهای شیمی درمانی و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان از ضرورت های احداث این مرکز بود.

بهره مندی محرومان و اقشار کم درآمد از درمان های به روز دنیا، گسترش توریسم درمانی در حوزه سرطان در راستای جذب منابع ارزی و دستیابی به اهداف استراتژیک پژوهشی به منظور کاهش بروز سرطان در کشور را می توان مهمترین دستاوردهای تحقق یافته با احداث این مرکز عنوان کرد.

معرفی مرکز جامع سرطان

مرکز جامع سرطان برکت در پنج طبقه دارای ۱۴ تخت بستری، ۳۴ تخت شیمی درمانی سرپایی، درمانگاه ها و بخش های پاراکلینیکی شامل آندوسکوپی، کولونوسکوپی، تصویربرداری، ام آر آی، سی تی اسکن، رادیولوژی دیجیتال، سنجش تراکم استخوان، سونوگرافی، ماموگرافی(پرتودرمانی) سایبرنایف، توموتراپی، براکی تراپی، سی تی سیموالتور، طرح درمان شتاب دهنده ها و پت اسکن است.

مدرن و هوشمند

ویژگی های خاص مرکز

مرکز دارای به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاهها در حوزه تشخیص و درمان سرطان می باشد.

تنها دستگاه سایبرنایف کشور در این مرکز وجود دارد ضمن اینکه زیرساختهای هوشمندسازی به صورت کامل توسط گروه بهره بردار در مرکز جامع سرطان پیاده شده است.

یکی از بارزترین ویژگی‌های مرکز جامع درمان سرطان، رصد و پایش بیماران تا پایان عمر حتی بدون مراجعه است که این فرایند پس از درمان و بهبودی برای ادامه روند سلامت توسط مشاوران مرکز انجام خواهد شد و بیماران به صورت غیر حضوری مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

تعداد نیروی انسانی شاغل در مرکز جامع سرطان در مجموع ۱۴۰ نفر است که ۵۲ نفر کادر درمان و ۸۸ نفر سایر کارکنان هستند.

مرکز جامع سرطان برکت در منطقه ۲۲ شهر تهران و در مجاورت بیمارستان ۲۳ طبقه برکت (در حال ساخت) واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =