• ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 35065
  • readingTime: ۱ دقیقه
ویترین طلافروشی

عبادمحمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر گفت: توافق ایران و عربستان تاثیر بسیار مثبتی بر بازار طلا و سکه گذاشت. می‌توان به وضعیت آتی بازار طلا و سکه امیدوار بود و باتوجه به گفت‌وگوهایی که صورت می‌گیرد، روند فعلی بازار طلا ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایراسین، کاهش قیمت در بازار فلز زرد در هفته گذشته چشمگیر بود. این ریزش قیمت درحالی رخ داد که خبر توافق ایران و عربستان منتشر شد تا امیدها برای احیای توافق برجام در سال آینده زنده شود. بازاریان از جو آرام بازار می‌گویند و این روند نزولی را تا پایان سال پابرجا می‌دانند. شمار زیادی از معامله‌گران نیز بر این باورند روند نزولی قیمت طلا و سکه تازه آغاز شده است و باید منتظر کاهش محسوس‌تر قیمت‌ فلز زرد در فروردین ۱۴۰۲ بود. در این راستا عبادمحمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر با اشاره به لزوم توافق در شرایط فعلی، به خبرنگار ایراسین گفت: توافق ایران و عربستان تاثیر بسیار مثبتی بر بازار طلا و سکه گذاشت تاجایی که قیمت هرگرم طلای ۱۸عیار از بیش از سه میلیون تومان به حوالی دو میلیون و ۱۷۴هزار تومان رسید.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا در ادامه خاطرنشان کرد: می‌توان به وضعیت آتی بازار طلا و سکه امیدوار بود. باتوجه به گفت‌وگوهایی که صورت می‌گیرد روند فعلی ادامه خواهد یافت و انتظار کاهشی شدن قیمت‌ها بازهم وجود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ریزش قیمت‌ها در بازار طلا میلیون تومانی بوده و در این بین سکه تمام بهار آزادی بیشترین واکنش را به نزولی شدن قیمت‌ها داشت. قیمت سکه تمام از کانال ۳۰ میلیون به حدود ۲۷ میلیون تومان عقب نشینی کرد و حباب آن نیز با انتشار اخبار توافق ایران و عربستان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ریخت. محمدولی اخبار بین‌المللی را عاملی موثر برای سامان یافتن بازار طلا دانست و توضیح داد: اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت از یک سو و از سوی دیگر هرگونه ایجاد رابطه حسنه که درحال شکل گیری است، منجر به روان شدن اقتصاد ما می‌شود. زمانی که اقتصاد ما روان‌تر باشد بر قیمت‌ها تاثیر چشمگیری می‌گذارد و کاهش آن‌ها را به همراه دارد.

طلافروشان از کاهش معاملات در بازار می‌گویند چراکه معامله‌گران بازار طلا و سکه با احتیاط معامله‌ می‌کنند و شماری زیادی از آن‌ها از ترس تدوام روند ریزشی قیمت‌ها و نقره‌ داغ شدن، دست از معامله کشیده‌اند. درحقیقت بازار فلز زرد این روزها میزبان خریداران واقعی است و از هیجانات کاذب روزهای ابتدایی اسفند ماه خبری نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =