• ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
  • کد خبر: 34619
  • readingTime: ۲ دقیقه
واحدهای تولیدی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: اکنون بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی با اشتغال حدود یک میلیون نفر در ۸۵۱ شهرک‌ و نواحی صنعتی کشور فعال است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی رسولیان در بوشهر اظهار کرد: یکی از الزام‌های مهم برای سرمایه‌گذاری توسعه زیرساخت‌ها است و در این راستا زمینه سرمایه گذاری در سطح ۸۵۱ شهرک و ناحیه فراهم شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری به سرمایه گذاران بوده است که البته موانع و مشکلاتی نیز در مسیر کار وجود دارد که تلاش برای رفع آنها در حال انجام است.

رسولیان ادامه داد: توزیع زمین‌های صنعتی در سطح کشور با هم متفاوت است چراکه در شهرهای بزرگ کمبود زمین وجود دارد و تقاضا نیز بسیار بالا است که با این حال تلاش برای توازن توسعه صنعتی در حال انجام است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: نگاه ما این است که در مناطق محروم کشور نیز شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسعه پیدا کنند.

رسولیان افزود: کمبود زیرساخت ها مربوط به آب و برق است چراکه اکنون در برخی از شهرک‌ها کمبود آب و برق وجود دارد که در این دولت ۹۵ پست برق با وزارت نیرو مشارکت شده که این شمار پست نزدیک به چهار هزار مگاوات برق موردنیاز شهرک و نواحی صنعتی را تامین می‌کند.

وی گفت: امید است این پست ها ظرف یکی دو سال آینده به بهره برداری برسد و در موضوع آب نیز در برخی از مناطق نیز مشکل کمبود آب موردنیاز صنعت وجود دارد.

رسولیان ادامه داد: به دلیل خشکسالی‌ها باید به دنبال تامین آب پایدار رفت که در همین راستا تامین آب از پساب‌های شهری جزء اهداف مهم شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته ۶۵ تا ۷۰ میلیون مترمکعب پساب شهری خریداری و بخشی از آنها آماده استفاده در صنعت شده است.

رسولیان اضافه کرد: یکی از رویکردهای جدی استفاده از پساب‌های شهری کشور و همچنین بازچرخانی آب صنعت است به نحوی که هم اکنون در شبانه روز ۵۹ هزار مترمکعب آب صنعت آماده بازچرخانی شده است.

وی ادامه داد: امید است با تامین منابع از محل منابع داخلی شرکت و کمک‌های خوب دولت زیرساخت‌های مهم مانند آب و برق، توسعه اراضی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک بخوبی محقق شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در استان بوشهر نیز اقدام های بسیار خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است که آمارها دریافتی نیز نشان از رشد خوب صنعتی در استان بوشهر دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مناطق ویژه اقتصادی کشور در شمال استان بوشهر واقع شده که تامین زیرساخت های آن در حال انجام است که از جمله این اقدام‌ها دیوارکشی و پست برق است که انتظار می رود با بهره‌برداری در چند ماه، آماده استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز شود.

رسولیان بیان کرد: دولت سیزدهم در سفر نخست خود به استان بوشهر کمک خوبی به منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر داشته و همچنی از محل اعتبارات داخلی شهرک نیز کمک‌های خوبی به این منطقه شده است.

وی گفت: برخی از شهرک‌های استان بوشهر نیز توسعه یافته که از محل اعتبارات تامین شده زیرساخت‌های آنها تامین می‌شود.

رسولیان یادآور شد: در سفر دوم هیئت دولت به استان بوشهر نیز برنامه ریزی شده تا چهار ناحیه صنعتی در این استان احداث شود.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد شهرک‌های فناوری در حوزه هایی که سطح دانش بالا و انطباق بیشتری با محیط زیست دارند مجوز احداث یکی از این شهرک‌ها در استان بوشهر صادر شده که انتظار است به افزایش سطح صنعتی استان بوشهر کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =