• ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 34317
  • readingTime: ۱ دقیقه
فروریختن معدن چین

حادثه فروریختن یک معدن رو باز در روز چهارشنبه در منطقه مغولستان داخلی در شمال چین حداقل دو نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مفقودالاثر بر جای گذاشته است.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری شینهوا، بر اثر فرو ریختن دیواره‌های این معدن روباز، کارگران این معدن در میان آوار آن گرفتار شده‌اند و تا زمان ارسال این خبر ۶ نفر از این کارگران نجات یافته و ۵۳ نفر هنوز در زیر آوار قرار دارند.

یک فیلم کوتاه از ریزش این معدن که در وب‌سایت روزنامه پکن تایمز منتشر شده بود، نشان می‌دهد که یک دیوار عظیم از خاک مایل به قرمز یا شن و ماسه با سرعت به سمت شیبی که در انتهای آن وسایل نقلیه معدن در حال رفت و آمد هستند، به حرکت درآمده است.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین خواستار تلاش‌های همه جانبه در جستجو و نجات مفقودین و معالجه مجروحان این حادثه شده است.

شی در پیام خود همچنین خواستار اطمینان از امنیت زندگی و دارایی مردم و حفظ ثبات اجتماعی شده است. بیش از ۳۰۰ نیروی امداد و نجات به همراه ۱۲۹ خودروی امدادی در حال جستجو برای یافتن کارگرانی هستند که در زیر آوار این معدن گرفتار شده‌اند.

شرکت صنایع زغال سنگ داخلی شین جینگ مغولستان که بهره‌برداری از این معدن را برعهده دارد، سال گذشته به دلیل تخلفات ایمنی متعدد اعم از مسیرهای دسترسی ناایمن، سطح غیراستاندارد معدن و ذخیره ناایمن مواد بی‌ثبات معدنیو آموزش غیراصولی و نادرست ناظران ایمنی این شرکت جریمه شده بود.

مغولستان داخلی یک منطقه اصلی برای استخراج زغال سنگ و مواد معدنی مختلف و کمیاب است که به گفته منتقدان، کثرت فعالیت‌های صنعت معدن در این منطقه باعث ویرانی منظره اصلی کوه‌ها، استپ‌های چمن و بیابان‌ها آن شده است.

چین به شدت برای تولید برق به زغال سنگ متکی است، اما سعی کرده است با تأکید بیشتر بر ایمنی و بستن کارگاه‌های معدنی خرده‌پا که فاقد تجهیزات لازم بودند، تعداد حوادث معدنی منجر به مرگ و میر را کاهش دهد.

بیشتر مرگ و میر کارگران در حوادث معدنی به انفجارهای ناشی از ترکیب گاز متان با گرد و غبار زغال سنگ نسبت داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =