• ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
  • کد خبر: 33914
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد سبز

تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: موفقیت برنامه توسعه فولاد سبز هند به عرضه قراضه بستگی دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، وزیر فولاد هند در کنفرانس بین المللی بازیافت مواد هند (MRAI) اظهارداشت: ما وظیفه داریم تا سال ۲۰۳۰ انتشار دی اکسیدکربن (CO۲) را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم. البته برای انجام این کار، قراضه منبع بسیار مهمی است.

وی گفت: در حال حاضر مصرف قراضه ۱۵ درصد و در مدت ۵ سال اینده ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که درصد قراضه مصرفی در تولید فولاد باید به ۵۰ درصد برسد.

همچنین دبیر مشترک وزارت فولاد هند تاکید کرد: تولید قراضه داخلی هند افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری در فراوری قراضه درحال افزایش است.

درحال حاضر هند ۳۰ میلیون تن قراضه مصرف می‌کند. پیش بینی می‌شود که تقاضا برای قراضه تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۶۵ میلیون تن افزایش یابد. به گفته تحلیلگر صنعت PWC، تقاضای هند برای قراضه داخلی تنها ۵۹ میلیون تن در هر سال خواهد بود، بنابراین با واردات باید این کمبود را برطرف کرد.

اسقاط خودرو

یکی از روش‌هایی که دولت هند آن را دنبال می‌کند، اسقاط وسایل نقلیه است. این سیاست توسط نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای سال آینده اعلام شد.

به گفته رئیس شرکت تجارت ضایعات فلزی، از وسیله‌های نقلیه بالای ۱۵ تا ۲۰ سال یک ازمون سلامت آلایندگی گرفته می‌شود تا اگر استانداردهای لازم را نداشتند، به قراضه تبدیل شوند. درحال حاضر حدود ۶ مکان اسقاط خودرو فعال است.

علاوه بر این، به گفته سانچی مهتا، رئیس انجمن بازیافت مواد هند افزایش واردات قراضه، یکی دیگر از الزامات ضروری برای فولاد هند است. وی افزود: هند تا ۶ سال دیگر به بزرگ‌ترین وارد کننده فولاد در جهان تبدیل می‌شود، اما در دسترس بودن یا نبودن ضایعات فولادی وارداتی روز به روز نامشخص‌تر به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =