منچسترسیتی

بعد از این که اعلام شد بیش از ۱۰۰ اتهام مالی به باشگاه منچسترسیتی زده شده، باشگاه‌های بزرگ لیگ برتری خواستار هرچه زودتر محاکمه شدن قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس شده‌اند.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرورزشی، رقبای لیگ برتری منچسترسیتی می‌خواهند که در صورت مجرم شناخته شدن در بیش از ۱۰۰ مورد نقض قانون فیرپلی مالی، این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند.

سیتیزن‌ها متحیر هستند، چرا که در اتفاقی بی‌سابقه پس از ۴ سال تحقیق در مورد امور مالی این باشگاه متهم به عدم رعایت قوانین هستند. سیتی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ به گول زدن مالی متهم شده، از جمله:

  • مخفی کردن منبع واقعی بودجه باشگاه
  • اعلام تنها بعضی از حقوق به بازیکنان و سرمربی وقتِ تیم روبرتو مانچینی
  • نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا و لیگ برتر انگلیس
  • مانع‌تراشی عمدی در تحقیقات اتحادیه از زمان شروع تحقیقات در دسامبر ۲۰۱۸؛ از جمله در طول فصل جاری

در همین حال باشگاه منچسترسیتی عصبانی است و اصرار دارد که از حق خودش دفاع خواهد کرد، اما باشگاه‌های لیگ برتری هم خواستار حکم دادن و مجازات سریع این باشگاه قبل از پایان فصل هستند. یک مدیر در این باره گفته است: «اگر این اتهامات ثابت شوند، باید مجازات مناسبی داشته باشد و تنها مجازات مناسب سقوط آن‌هاست. ما در مورد یک دهه سوءاستفاده‌هایی که مدعی دارد صحبت می‌کنیم و از لیگ برتر می‌خواهیم کار درست را انجام دهد.»

اتهامات پرشمار

تصمیم برای طرح ۳۰ اتهام با جزئیات ۱۱۵ مورد نقض مقررات توسط هیئت مدیره لیگ برتر از جمله ریچارد مسترز مدیراجرایی لیگ برتر امضا شد تا برای رؤسای سیتی ارسال شود که در تماس تلفنی با فران سوریانو فقط می‌دانستند پرونده در جریان است.

از میان این اتهامات بزرگ‌ترین اتهام به گروه سیتی «عدم ارائه اطلاعات مالی دقیق» است که باعث شده تصویری صحیح و منصفانه از صورت‌های مالی بین فصول ۲۰۱۰-۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ارائه نشود. سیتی متهم است که منبع واقعی میلیون‌ها پوند درآمد را پنهان کرده. ادعا می‌شود که این پول درآمدهای مشروع از شرکت‌های مستقر در خلیج‌فارس از جمله «اتحاد ایرویز» و غول‌های سرمایه‌گذاریی «آبَر» بوده، ولی در واقع مستقیماً از مالکان باشگاه «گروه ابوظبی» دریافت شده است.

منچسترسیتی

اتهام دیگر سیتی این است که از طریق دو حساب جداگانه به روبرتو مانچینی حقوقش را پرداخت کرده؛ یکی حقوق رسمی ۱٫۴۵ میلیون پوندی از طریق دفتر باشگاه و ۱٫۷۵ میلیون پوند باقی مانده از طریق حساب دیگر باشگاه تحت مالکیت شیخ‌منصور یعنی الجزیره امارات.

مجموعه دیگری از اتهامات حاکی از آن است که سیتی در ارائه «جزئیات کامل دستمزد بازیکنان» برای یک دوره ۶ ساله که از فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ شروع می‌شود، کوتاهی کرده است.

سپس سیتی متهم به نقض قوانین لیگ از طریق زیر پا گذاشتن مقررات بازی جوانمردانه مالی یوفا شد که این اتهامات در ابتدا باشگاه را برای ۲ سال در سال ۲۰۲۰ از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم کرد تا این که حکم توسط دادگاه داوری ورزش (CAS) لغو شد.

اتحادیه لیگ برتر همچنین اتهاماتی را علیه سیتی مطرح کرده که نشان می‌دهد این باشگاه برای ۳ فصل تا فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ قوانین «سودآوری و پایداری» لیگ را نقض کرده است و شاید جدی‌ترین آن‌ها آخرین اتهام باشد که ادعا می‌کند باشگاه از دسامبر ۲۰۱۸ تا امروز اسناد را با حسن نیت کامل ارائه نکرده و برای تحقیقات همکاری نداشته است.

واکنش سیتی

باشگاه منچسترسیتی از این اتفاق خشمگین است و اعلام کرد که از این اتهامات متعجب شده است، مخصوصاً با توجه به این که تعامل گسترده برای تحقیقات داشته‌اند و به طور دقیق برای این منظور کمک کرده‌اند. در بخشی از بیانیه سیتی آمده: «باشگاه از بررسی این موضوع توسط یک کمیته مستقل استقبال می‌کند تا بی‌طرفانه مجموعه جامعی از شواهد غیرقابل انکار را که در حمایت از موضوع وجود دارد، بررسی کند. به این ترتیب باشگاه مشتاقانه منتظر است که این موضوع یک بار برای همیشه متوقف شود.»

این باشگاه تا بیست‌وسوم فوریه فرصت دارد تا به اتهامات پاسخ دهد. از طرفی باشگاه‌های رقیب منتظر یک محاکمه سریع هستند، برای این که می‌خواهند هرگونه مجازاتی در نظر گرفته می‌شود برای همین فصل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =