• ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر: 33620
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن سیستان بلوچستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: معادن استان سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت های بالای ذخایر در رتبه های اول و دوم کشوری قرار گرفتند که این نشان دهنده ظرفیت، رشد و رونق اقتصادی منطقه است.

به گزارش ایراسین، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آماری وضعیت معادن کشور حاکی از آن است که در ابتدای سال ۱۳۵۷، حدود ۱۹۵ معدن فعال در کشور وجود داشت؛ اما در سال ۱۳۹۷ این تعداد به ۶ هزار و ۴۵۵ واحد معدنی فعال افزایش یافت.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان های بزرگ معدنی کشور محسوب می شود به طوری که از ۶۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۲۸ نوع آن به طور قطع و در شرایط کنونی در این استان وجود دارد؛ همچنین از حیث داشتن عناصر معدنی فلزی از کم نظیرترین استان های کشور محسوب می شود و بیشترین میزان آهن پلاسری، مس و آنتیموان و طلای کشور را با پراکندگی وسیع دارد.

ایرج حسین پور اظهار داشت: در این میان وجود معادن غنی و متنوع و سهم بالای سیستان و بلوچستان در برخورداری از این معادن و امکان توسعه فعالیت های معدنی توسعه و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی را رقم زد. از همین رو به عقیده کارشناسان؛ سیستان و بلوچستان در دوران بعد از انقلاب یکی از استان های مستعد در زمینه سرمایه گذاری به ویژه در بخش معدن بوده است و معادن سیستان و بلوچستان در رتبه های اول و دوم کشوری قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان مملو از ذخایر غنی و متنوع معدنی فلزی و غیرفلزی است، گفت: برخی از معادن سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت های بالای ذخایر در رتبه های اول و دوم کشوری قرار گرفته اند، به گونه ای که این استان رتبه نخست معادن آنتیموان و رتبه دوم معادن منیزیت کشور را به خود اختصاص داده که این نشان دهنده ظرفیت، رشد و رونق اقتصادی در منطقه است.

وی اضافه کرد: مواد معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان شامل کرومیت، مس، منگنز، آهن، طلا، تیتانیوم و کانی های فلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، آنتیموان، فلدسپات خاک صنعتی، نیکل، کائولن، سیلیس و سنگ های ساختمانی به ویژه گرانیت، این استان را به رنگین کمان معادن کشور و بهشت سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: با سرمایه گذاری بیش از ۹۴۲ میلیاردتومانی شرایط اشتغال برای ۵۹۶ نفر در بخش های صنایع و معادن فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =